چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۰۰

اخبار صندوق

نشست مشترک مهندس نادری‌منش و نماینده اصفهان در مجلس/ تاسیس دفتر نمایندگی صحا در اصفهان
در نشست مشترک مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته، با نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌های استان اصفهان به عنوان یکی از صنعتی‌ترین استان‌های کشور مخصوصا در حوزه صنایع پیشرفته مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
تولید داخلی سامانه پایش هوشمند سلامت بیماران غیرواگیر با اینترنت اشیاء
متخصصان کشورمان موفق به طراحی و تولید سامانه پایش هوشمند سلامت بیماران غیرواگیر شدند.
فرآوری سنگ‌های ساختمانی با محصولات دانش بنیان
رزین‌ها و اپوکسی‌ها محصولاتی هستند که توسط شرکت‌های دانش بنیان بومی سازی شده‌اند تا نیاز صنایع سنگ‌های ساختمانی در جهت فرآوری محصولات معدنی برطرف و از خام فروشی جلوگیری شود.
تولید داخلی میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری برای بررسی بافت‌های سرطانی
محققان کشور با استفاده از آخرین فناوری‌های روز دنیا میکروسکوپ‌های الکترونی عبوری تولید کردند. موضوع کاری این میکروسکوپ تصویربرداری نانو متری و پیدا کردن خواص مواد در مقیاس نانو است و از آن می‌توان علاوه بر اجرای تحقیقات در حد نانومتری برای بررسی بافت‌های سرطانی و ویروس‌شناسی بهره برد.
استفاده از پوسته میگو برای افزایش استحکام سیمان توسط یک محقق ایرانی
دانشمندان دانشگاه ایالتی واشنگتن و آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام به رهبری پروفسور سمیه نصیری، با استخراج ترکیبی به نام کیتین از پوسته میگو که ماده‌ای دور ریختنی است کار خود را آغاز کردند.
نشست مشترک مهندس نادری‌منش با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس
نشست مشترک مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با رئیس کمیسیون صنایع و معادن و نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
لزوم بهره ‎گیری از ظرفیت صحا برای حمایت از صنایع شاخص استانها/ صحا رویکرد حضور میدانی را در پیش گرفته است
عضو هیات مدیره صحا گفت: علاوه بر توسعه اقلیمی و جغرافیایی، در نظر داریم حیطه‌های حمایتی صندوق را فراتر برده و در رشته‌ها، حوزه‌ها و موضوعات جدید گسترش دهیم و می‌توان از ظرفیت صحا در توسعه و حمایت از این رشته ها نیز استفاده کرد.
لزوم گسترش فعالیت‌های صحا در کل کشور
عضو هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تاکید داشت که نمایندگان استانی نسبت به شناسایی زنجیره تولید در حوزه‌های مختلف صنایع پیشرفته فعالیت کرده و طرح‌ها و پیشنهادات را برای ایجاد زمینه‌های حمایتی به صندوق معرفی کنند.
صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هستند/ تاکید بر تولید همه‌جانبه و متوازن در مناطق مختلف کشور
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با بیان اینکه صحا نمایندگان صحا بهترین نیروهای تخصصی سازمان‌های صمت استانی هستند، بیان داشت: حوزه صنایع پیشرفته آینده توسعه صنعتی کشور و دنیا هست و نقش آن در انقلاب چهارم صنعتی جدی است و صنایعی چون پتروشیمی، سرامیک، نساجی‌ها، فلزات و... همگی از طریق رسوخ فناوری‌های پیشرفته می‌توانند به تولید ادامه دهند و رقابت‌پذیر باشند.
آغاز اولین نشست هم‌اندیشی نمایندگان استانی صحا
اولین نشست هم اندیشی نمایندگان دفاتر استانی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته دقایقی پیش با حضور مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و نمایندگان استانی صحا آغاز شد.
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید