با توجه به لزوم صدور هر چه سریعتر ضمانتنامههای درخواستی از سوی متقاضیان این صندوق اقدام به تشکیل پرونده اعتباری برای هر یک از متقاضیان نموده و پس از صدور هر مورد ضمانتنامه با توجه به بررسیهای اعتباری قبلی به سرعت و سهولت میسر میباشد.
مدارک لازم جهت تشکیل پرونده اعتباری:
- تاریخ تاسیس شرکت، موضوع فعالیت طبق اساسنامه، شناسه ملی شرکت، اعضای هیئت مدیره، آخرین مدرک تحصیلی و کد ملی هریک.
- رونوشت اظهارنامه ، ترازنامه و صورت حساب سود و زیان ارائه شده به دارایی سه سال آخر
- رونوشت کامل آخرین گزارش حسابرس مستقل
- اسامی سهامداران به همراه میزان سهام هریک.
- لیست بیمه سه ماه گذشته شرکت به همراه جدول مشخصات پرسنل شامل: نام و نام خانوادگی، مقطع تحصیلی،رشته تحصیلی و محل اخذ مدرک تحصیلی.
- جمع کل مبلغ ضمانتنامههای دریافتی از بانکها، مؤسسات و سایر صندوق ها تاکنون به همراه مشخصات بزرگترین ضمانتنامه صادرشده تاکنون برای آن شرکت توسط سیستم بانکی و سایر مؤسسات و صندوقها با ذکرتاریخ، موضوع، مبلغ، شعبه صادرکننده، میزان سپرده، مضمون له، نوع ضمانتنامه، نوع تضمین ارائهشده و وضعیت فعلی.
- معرفی محصولات شرکت که مشمول دریافت ضمانتنامه بوده یا خواهند بود شامل: نام و مشخصات کلی محصول- شرح عملکرد و بلوک دیاگرام کلی محصول- استانداردهای محصول- میزان فروش محصول تاکنون.
- تصویر هرنوع مجوز و گواهینامه صنعتی و تحقیقاتی شرکت.
- فهرست کامل قراردادهای انجام شده و در دست انجام شرکت شامل موارد ذیل:
· نام کارفرما
· موضوع قرارداد(ارتباط با محصول شرکت(طی بند 7 ) توضیح داده شود.
· مبلغ قرارداد
· تاریخ آغاز
· تاریخ پایان طبق قرارداد
· میزان پیشرفت مورد تائید کارفرما تا تاریخ گزارش
· تاریخ پایان اجرای قرارداد(درصورت پایان یافتن قرارداد)
· گواهی حسن انجام قرارداد از کارفرما
مدارک لازم جهت اخذ ضمانت نامه پس از تشکیل پرونده اعتباری:
1. ارائه درخواست شامل نوع ضمانتنامه درخواستی، مبلغ و نام کارفرمای مورد نظر به مدیرعامل صندوق.
2. رونوشت کامل قرارداد دارای مهر، امضاء و شماره به همراه تمامی پیوستهای قرارداد(برای ضمانتنامههای پیشپرداخت و کسور وجه الضمان).
3. رونوشت ابلاغ برنده شدن در مناقصه/ ارجاع پیمان به شرکت، رونوشت پیشنویس مهر شده قرارداد (برای ضمانتنامه انجام تعهدات).
4. رونوشت آگهی مناقصه /مزایده و اسناد شرکت در مناقصه/مزایده (برای ضمانتنامه شرکت در مناقصه/ مزایده).
5. آخرین وضعیت هیئت مدیره شرکت.
نکته: درخواست صدور ضمانت نامه طی یک نامه رسمی و خطاب به مدیرعامل صندوق و به همراه مشروح مستندات درخواستی یا از طریق سامانه الکترونیکی صدور ضمانتنامه صحا (کلیک نمایید) یا به صورت فیزیکی به صندوق ارسال گردد.
جهت آگاهی بیشتر ماهیت، اعتبار و چگونگی صدور ضمانت نامه های صحا می توانید به بروشور مربوطه را مطالعه نمایید: