چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

اخبار صندوق

موافقت هیات وزیران با توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان
هیات وزیران در راستای تکلیف قانونی مندرج در ماده (۱۶) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش بنیان، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.
پیگیری میدانی اهداف صحا در جلسات هماهنگی با صنایع بزرگ هرمزگان
نماینده صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در استان هرمزگان گفت: با مسئولین آموزش و پژوهش و روسای R&D صنایع بزرگ استان هم جلسات جداگانه برگزار کردیم تا در دل صنعت نیز اهداف صندوق را پیگیری کنیم.
ورود صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در حمایت از تولید سوئیچگیرهای GIS فشار قوی
معاون فنی اعتباری وعضو هیئت مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به ورود این صندوق به حمایت از تولید سوئیچگیرهای GIS فشار قوی گفت: سوئیچگیرها تجهیزاتی هستند که در سیستم انتقال برق استفاده می شوند و وظیفه اصلی این سوئیچگیرها جلوگیری از بروز اتفاقات و آسیب های جدی به شبکه انتقال برق و وسایل و تجهیزات مصرف کنندگان می باشد.
رئیس‌جمهور: بروکراسی اداری فعالیت‌های دانش‌بنیان کنار گذاشته شود
رئیس جمهور با تاکید بر حمایت دولت از فعالیت های دانش‌بنیان، اظهار داشت: نباید شرایط به گونه ای باشد که محقق و تولیدکننده ای بگوید برای محصول دانش بنیان خود که امکان تجاری سازی آن هم وجود دارد، بازاری ندارم اما در عین حال دستگاه‌های مختلف همان محصول را از خارج از کشور وارد کنند. هرگز دستگاهی نباید این کار را انجام دهد.
سخنگوی دولت: باید حس روشن بودن افق‌های پیش روی صنعت خودرو را در مردم ایجاد کنیم
رئیس شواری روابط عمومی دولت به وضعیت کنونی خودرو اشاره کرد و گفت: مردم سال های سال از وضعیت خودرو ناراضی بودند و حالا با توجه به روی ریل افتادن این صنعت و تلاش مدیران برای افزایش تولید و دیگر دستاوردها باید تلاش کنیم حس امیدواری و روشن بودن افق های پیشروی صنعت خودرو را در مردم ایجاد کنیم.
رئیس جمهور: وظیفه دولت حمایت از تولید دانش بنیان است
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز یکی از محورهای فعالیت‌های دولت ایجاد رونق در تولید است، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند امسال سال، تولید، اشتغال‌آفرینی و کار دانش‌بنیان است و بحمدالله در بم برای تولید گام‌های خوبی برداشته است. وظیفه دولت حمایت از تولید است و حتماً از تولیدکنندگان بویژه نخل‌داران حمایت جدی صورت خواهد گرفت.
تولید داخلی دستگاه پایش هوا از راه دور
یک شرکت خصوصی با استفاده از حمایتهای دولتی موفق به تولید دستگاهی شده است که پایش هوای محیطی را بدون نیاز فیزیکی و به شکل آنلاین مورد سنجش قرار می دهد و همه اطلاعات را به مرکز ارسال می‌کند.
بایدن قانون حمایت از تراشه‌سازان را در رقابت با چین امضا کرد
رئیس جمهور آمریکا یک لایحه دو حزبی را امضا کرد که هدف آن تقویت توان رقابت ایالات متحده با چین از طریق سرمایه گذاری چندمیلیارد دلاری در زمینه تولید داخلی انواع نیمه هادی ها و تحقیقات علمی است.
تولید جوهر چاپگرهای سه بعدی توسط تولیدکنندگان داخلی
حمایت از تولیدات مبتنی بر فناوری نانو زمینه را برای تجاری سازی محصولات دانش‌بنیان، انتقال فناوری، بروکری فناوری در حوزه رنگ، چسب، رزین و انواع فرآورده‌های وابسته، فراهم آورده است.
ارتقای امنیت با حصارهای الکتریکی ایران‌ساخت
شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق، توانسته‌اند محصولات قابل توجهی را در حوزه امنیت طراحی و تولید کنند، سامانه حصارهای الکتریکی ضد سرقت هوشمند از جمله این محصولات است.
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید