چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۵:۲۶

تازه های علمی

تصمیم‌گیری‌های استانی با حضور فعالان فناوری به سوی حوزه دانش‌بنیانی و خلاقیت حرکت می‌کند
با دستور وزیر کشور مبنی بر دعوت از رؤسای پارک‌های علم و فناوری در نشست‌های شورای برنامه‌ریزی و توسعه استانی، نقش زیست‌بوم نوآوری در پیشرفت استان‌ها پررنگ‌تر می‌شود.
فایرفاکس 96 منتشر شد: امنیت بهتر در برابر حملات سی‌سرف
موزیلا مرورگر فایرفاکس 96 را با شمار اندکی ویژگی جدید و چند تغییر منتشر کرد.
راهکار نوین پژوهشگران برای بازیافت پنل‌های خورشیدی
اخیرا پژوهشگرانی از دانشگاه ایالتی آریزونا یکی از مشکلات اصلی‌ حوزه‌ی انرژی خورشیدی را حل کرده‌اند. چه باید بر سر پنل‌های خورشیدی از کارافتاده بیاوریم؟
۱۰ دانشمند برتر سال ۲۰۲۱ به انتخاب "نیچر"
مجله نیچر فهرستی از ۱۰ پیشرفت اساسی علم در سال ۲۰۲۱ و برخی از کسانی که در رسیدن به این پیشرفت‌ها نقش مهمی ایفا کرده‌اند، منتشر کرده است. این افراد و همکاران‌شان در رسیدن به اکتشافات فوق‌العاده‌ای نقش داشته‌اند.
خواندن سیگنال‌های مغز با یک رابط عصبی
از یک رابط عصبی در نمایشگاه CES امسال رونمایی شده است که سیگنال‌های مغز کاربر را می‌خواند، اما حداقل در حال حاضر برای سرگرمی و بازی استفاده می‌شود.
معرفی بیست کشور برتر در انتشار مقالات نانو در سال ۲۰۲۱/ ایران در رتبه چهارم جهان
تعداد مقالات علمی به‌عنوان پارامتری برای سنجش و مقایسه رشد علمی افراد، دانشگاه‌ها و کشورها به‌شمار می‌رود و بیانگر بازدهی علمی آن‌ها است. طبق گزارش استت‌نانو بیش از ۴۲ درصد از انتشارات نانوی دنیا در سال ۲۰۲۱ را محققان چینی نگارش و منتشر کرده‌اند. آمریکا، هند و ایران به ترتیب با ۵/۱۱، ۴/۹ و ۵/۵ درصد در رده بعدی قرار دارند.
پسماندهای الکترونیک با راهکارهای فناورانه بازیافت می‌شود
در قالب یک طرح فناورانه، بازیافت هوشمندانه پسماندهای الکترونیک، ضمن کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، بهره‌برداری‌های بسیاری از این زباله ها را ممکن کرد.
ساخت نانوالکترودهایی برای مطالعه بیماری‌های مغز و اعصاب
محققان با استفاده از نانومواد کربنی، نانوالکترودهایی ساختند که می‌تواند نواحی مختلف مغز را پایش کرده و سیگنال‌های مناسب برای درمان بیماری‌هایی نظیر صرع را دریافت کند.
توسعه فناوری که بهتر از PCR کرونا را تشخیص می‌دهد
رویکرد جدیدی برای تشخیص ویروس کرونا ابداع شده که می‌تواند منجر به آزمایش‌هایی شود که سریع‌تر، کم‌هزینه‌تر و کم‌اشتباه‌تر نسبت به روش‌های تشخیص موجود باشند.
صنایع با استفاده از اینترنت اشیا کارآمدتر می‌شوند
فناوری اینترنت اشیا این امکان را فراهم می‌کند تا با کنترل از راه دور، بهره‌وری در صنایع مختلف افزایش یابد. این فناوری با ایجاد شبکه‌ای میان ابزارها، آنها را به هم متصل می‌کند.
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ صفحه ۸ از ۱۰ ۹ ۱۰ بعدی »
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید