جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۰

تازه های علمی

صادرات دستگاه نوار قلب ساخت ایران به کشورهای همسایه
پیش از تولید دستگاه نوار قلب ایران ساخت، نیاز کشور با واردات تامین می شد اما امروز به کشورهای عراق، ترکیه و افغانستان صادر می شود.
استفاده از نانولوله‌های کربنی برای تولید ابرخازن
یک تیم تحقیقات بین‌المللی با استفاده از نانولوله‌های کربنی موفق به توسعه ابرخازن‌هایی شده که انعطاف‌پذیر هستند.
افزایش کارایی سلول خورشیدی پروسکایتی با استفاده از نقاط کوانتومی
محققان سوئیسی با استفاده از نقاط کوانتومی روشی نوآورانه برای افزایش عملکرد سلول خورشیدی پروسکایتی ارائه کردند. با این فناوری می‌توان حتی در مقیاس‌های بزرگ کارایی این سلول‌ها را در سطح بالا نگه داشت.
نانوحسگرها بیشترین سهم بازار صنعت نانوالکترونیک
بررسی‌های انجام شده در بانک اطلاعات محصولات استت‌نانو نشان می‌دهد که حسگرها با ۸۴۱ محصول بیشترین سهم را در میان نانومحصولات حوزه الکترونیک دارا هستند.
ساخت تراشه الکترونیک مولکولی با قابلیت کاربرد چندگانه
اولین تراشه الکترونیک مولکولی ساخته شد، چیزی که هدف ۵۰ ساله در مسیر ادغام مولکول‌های منفرد در مدارهای الکترونیکی است. این کار برای رفع محدودیت‌های قانون مور صورت گرفته است.
ایران رتبه نخست آسیا در تولید "محصولات بیوتکنولوژی پزشکی"
رئیس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی گفت: ایران در زمین تولید این دسته از محصولات در سطح اول قاره آسیا قرار دارد؛ ۴۵ شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه محصولات بیوتکنولوژی پزشکی در کشور وجود دارد.
گام بزرگ در عملکرد رایانه‌های کوانتومی
دانشمندان عملکردی تازه در رایانه‌های کوانتومی ارائه کرده‌اند که کشفی بزرگ برای این نوع رایانه‌ها محسوب می‌شود. این فناوری، که به کمک آن می‌توان محاسبات را سریع‌تر از حد تصور انجام داد، می‌تواند دنیا را تغییر دهد.
جذب سرمایه برای توسعه کسب و کار ادوات تصویربرداری مادون قرمز
امبریون (Emberion) یکی از اولین شرکت‌های انشعاب یافته از گرافن فلگ‌شیپ است که در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و در حوزه اپتوالکترونیک فعالیت می‌کند. این شرکت شش میلیون یورو برای توسعه کسب و کار ادوات تصویربرداری طول موج‌های مرئی و موج کوتاه مادون قرمز (SWIR) خود جمع‌آوری کرده است.
«گام ابتکاری» چگونه به ثبت اختراع می‌انجامد
گام ابتکاری، شرط مهمی است که یک تقاضانامه در مسیر پتنت شدن به آن نیاز دارد. به‌گونه‌ای‌که ضعف یا خلاء این ضرورت، سبب رد تقاضانامه می‌شود.
نانوباتری‌ غیرقابل اشتعال برنده جایزه نوآوری CES ۲۰۲۲
از نانوباتری‌های غیرقابل اشتعال شرکت انرژی نانوتک (Nanotech Energy) به‌عنوان برنده جایزه نوآوری CES ۲۰۲۲ در بخش پایداری، طراحی زیست محیطی و انرژی هوشمند تجلیل شد.
« قبلی ۱ ۲ ۳ ۴ ۵ صفحه ۶ از ۱۰ ۷ ۸ ۹ ۱۰ بعدی »
  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید