پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۶

اخبار

تولید دستگاه لیزر جراحی دهان و دندان برای نخستین بار در کشور آغاز می شود

تولید دستگاه لیزر جراحی دهان و دندان برای نخستین بار در کشور آغاز می شود
تولید دستگاه لیزر جراحی های دهان و دندان با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک برای نخستین بار در کشور آغاز می شود.

 به گزارش خبرنگار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک، اعطای تسهیلات به طرح بومی سازی دانش فنی ساخت «دستگاه لیزر دیود بافت نرم» تصویب شد.  این طرح که در راستای توسعه تکنولوژی دانش دندانپزشکی ارائه شده است می تواند کمک شایانی به بهبود شاخص سلامت دهان و دندان در جامعه داشته باشد.

دستگاه لیزر دیود بافت نرم قادر است با استفاده از تکنولوژی لیزر در فرآیند جراحی های دهان و دندان عملکردهای مختلفی چون شکاف دادن، قطع بافت های نرم، لخته سازی، انعقاد خون و کنترل پذیری آنی را به انجام رساند. این دستگاه همچنین در برداشتن تومورهای دهانی و استریل کردن محیط دهان کاربرد داشته و کاربردهای وسیعی در حوزه های تخصصی دندانپزشکی اعم از پریدونسی (بیماری های لثه)، ارتودنسی (مرتب سازی)، اندودنسی (عصب کشی) و پروستودنسی (پرتزهای دندانی) دارد.

این گزارش حاکی است شاخص دهان و دندان یکی از موارد اساسی در شاخص های سلامت جامعه است. بر اساس آمارهای ارائه شده از سوی اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت شاخص پوسیدگی دندان در ایران وضعیت مناسبی ندارد، در حالی که در بسیاری از کشورهای دنیا این شاخص از اولویت بالایی در برنامه های سلامت برخوردار است.

شرکت نوید آسایش پارسیان برای نخستین بار موفق به بومی سازی و ساخت نمونه اولیه دستگاه لیزر دیود بافت نرم و اخذ تائیدیه از اداره کل تجهیزات پزشکی شده است.

تولید این دستگاه برای اولین بار در کشور با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک آغاز می شود.

انتهای پیام/

۳۰ اَمرداد ۱۳۹۴ ۲۲:۲۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید