جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۳۴

اخبار

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته:

تا پایان سال 10 شعبه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افتتاح می شود

تا پایان سال 10 شعبه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته افتتاح می شود
مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اعلام کرد : تا پایان سال جاری در 10 استان کشور شعبات این صندوق تاسیس می شود .

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به نقل از شاتا ، رضا نقی پور در اولین نشست با مدیران عامل 5 صندوق حمایتی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و بانک صنعت ومعدن با اشاره به سفر اخیر خود به همراه وزیر صنعت ، معدن و تجارت به تبریز و افتتاح اولین شعبه صندوق در آذربایجان شرقی افزود : از آنجا که شرکت مادر تخصصی هستیم نیاز به ایجاد شعباتی در مراکز استانها و شهرستانها داریم .

وی ادامه داد : از سویی با سیل تقاضای شرکتهای دانش بنیان و فناور روبرو هستیم که در خواست اتصال به مرکز را دارند و نیاز هست که در شهرستانها هم نمایندگی داشته باشیم.
نقی پور افزود : طی روزهای گذشته در نمایشگاه رینوتکس و جشنواره ربع رشیدی شرکت کردیم اما متاسفانه با وقوع زلزله در استان آذربایجان شرقی تجلیل از شرکتهای برتر و برقراری میزهای مختلف در حوزه های صنعتی و تولیدی و به خصوص ساخت داخل به تعویق افتاد.
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته اضافه کرد : اکنون بحث تجمیع صندوق ها مطرح است و این در حالی است که اساسا جنس فعالیت صندوقها با هم فرق دارد و حوزه فعالیت هر کدام چیز دیگری است ،اما از سویی می توان با هم افزایی از تجریبات هم بهره ببریم چون همه از یک خانواده هستیم و نمی توانیم جزیره ای عمل کنیم .
وی با اشاره به فعالیتهای جدید این صندوق حمایتی افزود : شورای مشورتی متشکل از صاحب منصبان و وزرای سابق را تشکیل دادیم تا از تجربیاتشان بهره ببریم ، همچنین کارگروهی تشکیل شده و آیین نامه های جدیدی مدون کردیم .

در این جلسه آقایان رضوانی مدیرعامل صندوق صنایع دریایی،  مقیسه مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، پناهیان عضو هیأت مدیره صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک،دهقانی مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و سلامت بخش به نمایندگی از مدیرعامل بانک صنعت و معدن با ابراز خرسندی از حضور در این نشست دوستانه اظهار امیدواری کردند که انشاله به زودی شاهد هم افزایی و همکاری های مشترک بین صندوق های وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای گسترش و بهبود ارائه خدمات و تسهیلات به کارآفرینان باشیم.

در ادامه مهدی فرنیان عضو هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیت صندوق متبوع خود در سال 97 گفت : سال گذشته 641 میلیارد ریال تسهیلات و 709 میلیارد ریال ضمانت نامه اعطا شد ، همچنین در شش ماهه سال جاری 347 میلیارد ریال قرار داد تسهیلات مالی و 525 میلیارد ریال ضمانت نامه صادر شد .
وی در ادامه به تشریح اهم اقدامات مشترک در رابطه با فعالیت های عملیاتی صندوقها پرداخت .
به گفته فرنیان ضرورت افزایش سرمایه صندوقها، گسترش تعاملات و همکاری های بین المللی ، ضرورت به اشتراک گذاری امکانات و اطلاعات، اصلاح فرایندها و ساختار داخلی و همکاریهای راهبردی و عملیاتی از مهمترین عناوینی هستند که صندوقها می توانند بر اساس آنها به تعامل و همکاریهای مشترک بپردازند .

در پایان نقی پور با اشاره بررتاکید و رهنمود مقام عالی وزارت مبنی بر تعمیق ساخت داخل و با اشاره به اهمیت نقش صندوق ها و وحدت آنها در تحقق گام دوم ابلاغی مقام معظم رهبری گفت:

توسعه پایدار بدون همکاری مشترک نهادهای متولی رقم نخواهد خورد، به همین دلیل می بایست تعامل بین دستگاه های مختلف بیشتر شود تا موازی کاری به حداقل برسد و بیت المال به بهترین نحو ممکن هزینه شود.

 

 

۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۳۰
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید