پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۰۳

اخبار

نشست مشترک مسئولان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک با فعالان صنعت الکترونیک قزوین برگزارشد

نشست مشترک مسئولان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک با فعالان صنعت الکترونیک  قزوین برگزارشد
نشست تخصصی آشنایی با رویه ­های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در سفر علی وحدت رییس هیئت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک به قزوین رویه های حمایتی صندوق برای مدیران و فعالان صنعتی و اقتصادی استان قزوین تشریح شد.

بر اساس این گزارش در دیدار علی وحدت با علی پرزحمت رئیس سازمان صنایع و معادن استان قزوین گزارشی از وضعیت صنایع الکترونیک و دانش بنیان این استان و وضعیت بنگاه های راکد ارایه شد و تشکیل کارگروه های مختلف برای بررسی و استفاده از پتانسیل های دو طرف جهت همکاری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین نشست مسئولان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک و با فعالان صنعت برق و الکترونیک استان برگزار شد.

علی وحدت رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه صنایع الکترونیک و  دانش بنیان استان قزوین اظهار داشت: طی سال های اخیر بر اقتصاد مقاومتی در اسناد بالادستی و برنامه ها تاکید شده است و عموما تصور می شود اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد بسته است، حال آنکه اینگونه نیست.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی زاینده است، بر توانمندیهای داخلی استوار است، سازنده است و متکی بر دانش و نیروی انسانی است که این دانش را تولید می و از آن تولید ثروت می کند و در عین حال با دنیا در تعامل است.

وحدت با اشاره به وفور نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده در کشور گفت: صنایع به دلیل عدم استفاده بهینه از این منابع و عدم برنامه ریزی صحیح  نتوانسته اند از این نیروها به خوبی استفاده کنند و مشکل همیشگی ما عدم تعامل بین صنعت و دانشگاه بوده است.

رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان پویاست و می تواند تولید پول و خلق ثروت کند. هم اکنون در کشور شاهد تعدد پارک های علم و فناوری،مراکز رشد، شهرک های فناوری،کریدورهای علم و فناوری مناطق ویژه هستیم، اما به واقع  چقدر محصول نهایی این مراکز اثربخش بوده است و چه نقشی در تولید ناخالص ملی داشته اند؟

وحدت تاکید کرد: نگرش امروز ما باید معطوف به صنایع های تک باشد، زیرا ارزش افزوده بالایی ایجاد می کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنایع پیشرفته و نوین نیازمند منابعی برای تجهیز مالی هستند و صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک قرار است بخشی از این نیاز مالی و حمایتی را در حوزه صنایع الکترونیک پوشش دهد.

وحدت افزود: بانک ها، بورس و بازار سرمایه،صندوق های دولتی،تعاونی،و خصوصی در کنار هم می بایست تجهیز منابع مالی مورد نیاز صنایع پیشرفته را به عهده داشته باشند اما متاسفانه این تقسیم کار به خوبی شکل نگرفته و نقش و جایگاه و حدود و وظایف هر یک از این ها در زنجیره فناوری و در حرکت صحیح تبدیل یک ایده به محصول تجاری، به خوبی سیاست گذاری و تعریف نشده است.

پرزحمت رئیس سازمان صنایع و معادن استان قزوین نیز در این نشست ضمن ارائه توضیحاتی درباره وضعیت و پتانسیل های صنایع الکترونیک در استان قزوین حمایت از تحقیق و توسعه صنایع دانش بنیان و صنایع الکترونیک در این استان را مورد تاکید قرار داد.

پرزحمت تصریح کرد: با توجه به اینکه قزوین یک استان صنعتی است، می طلبد در در این حوزه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین از نشست خود با مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور و توافق برای ایجاد شهرک فناوری در حوزه الکترونیک استان قزوین خبر داد.

سپس جلسه پرسش و پاسخ برگزار شد که مسئولان صندوق به پرسش های فعالان صنعت الکترونیک و پیشرفته استان قزوین پاسخ دادند.

این گزارش حاکی است در این نشست رییس پارک علم و فناوری قزوین،رییس مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین، رییس هیئت مدیره مهندسان برق و الکترونیک استان، مدیرعامل انجمن تحقیق و توسعه قزوین  و جمعی از مدیران عامل شرکت های فعال در حوزه برق و صنایع الکترونیک حضور داشتند.

در این سفر همچنین رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و همراهان وی از پارک علم و فناوری امام خمینی (ره) قزوین، مرکز رشد دانشگاه آزاد و برخی پروژه های فعال در آنها بازدید کردند و مقرر شد تعدادی از محصولات طرح های برگزیده که شرایط مناسبی برای رشد و تجاری سازی داشتند مورد حمایت واقع شده و از تسهیلات صندوق بهره مند گردند.

 

 

 

 
 

 



 

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

۱۸ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۰:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید