جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۰۵

اخبار

لزوم تشریح منافع حاصل از بخش صنعت، معدن و تجارت در توسعه اقتصادی کشور

لزوم تشریح منافع حاصل از بخش صنعت، معدن و تجارت در توسعه اقتصادی کشور
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه شورای معاونین این وزارتخانه با اشاره به برخی چالش ها و مشکلات متوجه حوزه تولید به سبب بعضی بخشی نگری ها در عملکرد سایر دستگاهها، بر لزوم تشریح و شناساندن دقیق منافع حاصله از این بخش در کلیت اقتصاد کشور تاکید کرد.

 

رضا رحمانی در این جلسه خاطر نشان کرد: اطلاع دقیق همه مسئولان، مدیران و افراد تصمیم ساز از نقش مهم بخش های مختلف صنعت، معدن و تجارت در تامین درآمدهای عمومی کشور، در نوع نگاه و شیوه های حمایتی آنها دگرگونی عظیمی به وجود آورده و قطع یقین این مهم در دیگر آثار این حوزه از جمله کاهش معضل بیکاری در کشور نیز تاثیر شگرفی خواهد داشت.

وی یادآور شد: رفع موانع تولید اعم از مشکلات مالیاتی، بیمه های تامین اجتماعی، تامین به موقع نقدینگی و...؛ ثمرات بزرگی برای کشور خواهد داشت که مواهب آن شامل حال یکایک آحاد مردم خواهد شد.

وزیر صمت تصریح کرد: در شیوه خدمات دهی برخی دستگاه های مرتبط با صنعت با چالش هایی مواجه هستیم که نخبگان دانشگاهی برای آسیب شناسی درست این موارد باید ورود و نظرات پیشنهادی خود را جهت تسهیل در امور ارائه نمایند و همچنین رسانه ها در معرفی این مشکلات نقش پررنگ تری ایفا کنند.

رحمانی خاطر نشان کرد: پاسخگویی به موقع و سریع به مکاتبات مردمی در سفرهای استانی جز وظایف اصلی وزارت صمت است و مردم باید احساس کنند که عزت آنان در این وزارتخانه به خوبی حفظ می شود
گفتنی است در این جلسه گزارشی از چالش های مالیاتی حوزه تولید ارائه شده و در خصوص پیگیری رفع برخی موانع قانونی تصمیم گیری شد.

 

منبع: شاتا

۲۴ شهریور ۱۳۹۸ ۱۱:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید