پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۲

اخبار

حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در کردستان

حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در کردستان

 

عضو مؤظف صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور گفت: صندوق در حوزه‌های پرداخت تسهیلات مالی و اعتباری، صدور ضمانت‌نامه و وام، خدمات کارشناسی و صدور بیمه‌نامه‌های تخصصی حمایت خود را از استان کردستان اعلام می‌دارد.

 

حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در کردستان

 

به گزارش روابط عمومی صندوق: مهدی فرنیان در همایش مدیریت تحقیق و توسعه که در سالن اجتماعات سازمان صمت استان کردستان در روز شنبه 5 مرداد برگزار شد، با اعلام پیشینه ای از فعالیت های گذشته صندوق ، اظهار داشت: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته زیرمجموعه وزارت صنعت و معدن و تجارت است. این صندوق که شرکتی کاملاً دولتی و مادر تخصصی است ، در سال 1375 در مجلس شورای اسلامی تصویب و اساسنامه آن در سال 1376 به تصویب هیأت محترم وزیران رسید.

 

وی با اشاره به اینکه نخستین اعضای هیأت مدیره صندوق در سال 1377 با حکم رئیس محترم مجمع عمومی منصوب و صندوق فعاليت خود را آغاز کردند، افزود: طی دو ماه اخیر عنوان مجموعه، به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته تغییر نام یافته و به این ترتیب پوشش خدمات صندوق از 7 رسته تخصصی به 13 رسته افزایش پیدا کرده است.

 

عضو مؤظف هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور با بیان اینکه طبق سیاست‌گذاری‌های جدید، مدیران و کارشناسان صندوق به‌صورت ماهانه در استان‌ها حضور می‌یابند؛ گفت: صندوق در حوزه‌های پرداخت تسهیلات مالی و اعتباری، خدمات کارشناسی، سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر یا خطرپذیر و در نهایت صدور بیمه‌نامه‌های تخصصی که در سر فصل اساسنامه جدید صندوق تعریف شده است، ارائه خدمت خواهد کرد.

 

وی با ذکر اینکه سقف تسهیلات پرداختی صندوق برای هر طرح، سه میلیارد تومان است، تصریح کرد: حوزه فعالیت صندوق صنایع پیشرفته در بخش فناوری‌های زیستی، فناوری نانو، برق، الکترونیک، لیزر و فوتونیک، مواد پیشرفته فلزات و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، الکترونیک و واپایش، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای، خودکارسازی پیشرفته و سامانه‌های هوشمند، تجهیزات پیشرفته ساخت، تولید و آزمایشگاهی، تجهیزات پزشکی پیشرفته، هوافضا که در حیطه پرنده‌ها و ماهواره‌های غیرنظامی می‌گردد و همچنین انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، و محصولات پیشرفته سایر بخش‌ها می‌باشد.

 

فرنیان با ذکر اینکه این فعالیت‌ها در حوزه‌هایی هستند که ارزش افزوده بالایی دارند، اعلام کرد: ما معتقدیم که اگر شاخه‌های حوزه‌های ذکر شده در استان کردستان فعال و حمایت شوند، می‌توانند در توسعه اشتغال و جایگاه استان کردستان نقش‌آفرین باشند.

وی با اشاره به این نکته که غالب استارت‌آپ‌های فعال در کشور خدمات مختلفی را بر بستر الکترونیک به مردم ارائه می دهند و می‌توان این ایده‌ها را در استان کردستان نیز تجاری کرد، ادامه داد: نکته شایان توجه در خصوص استارت‌آپ‌ها این است که این کسب و کارهای جدید و فناور، با هزینه کم و در عین حال ارزش افزوده بالا هستند و به همین خاطر مورد حمایت صندوق قرار می‌گیرند.

عضو مؤظف هیأت مدیره صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته کشور در ادامه با اشاره به اینکه صندوق صنایع پیشرفته به‌دنبال ارتقاء سرمایه خود است، گفت: این صندوق در تلاش است سرمایه آغازین را که حدود 125 میلیارد تومان بوده است به 600 میلیارد تومان برساند.

وی با بیان اینکه در راستای نیل به این مهم استان‌هایی که در سال گذشته مورد حمایت قرار نگرفته بودند، در اولویت دستور کار قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: استان کردستان یکی از این استان‌هایی‌ست که تلاش می‌شود بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با پارک علم و فناوری، و دانشگاه کردستان منعقد می‌شود از صنایع حوزه الکترونیک و صنایع پیشرفته فعال در آن حمایت‌های مناسبی انجام شود.

فرنیان در پایان با ذکر اینکه سال گذشته بالغ بر 70 میلیارد تومان ضمانتنامه از سوی صندوق صادر شده و حدود 62.5 میلیارد تومان تسهیلات مالی با نرخ سود ترجیهی بین 5 تا 15 درصد پرداخت شده است، یادآور شد: در سه ماهه نخست امسال نیز 17 میلیارد تومان تسهیلات مالی و حدود 37 میلیارد تومان ضمانتنامه از سوی صندوق صادر شده است

 

 


کردستان 98
 

کردستان 98
۱۴ اَمرداد ۱۳۹۸ ۱۸:۲۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید