پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۵۱

اخبار

هر ماه چند طرح بزرگ آماده افتتاح خواهیم داشت

هر ماه چند طرح بزرگ آماده افتتاح خواهیم داشت
علیرغم همه محدودیت ها و فشارهای خارجی گام های بزرگی در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی کشور برداشته شده و خوشبختانه شرایط برای افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی طی هر ماه در سطح کشور مهیاست

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد : 

هر ماه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی آماده افتتاح خواهیم داشت/ راه اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم/عملکرد خوب در حوزه واردات و صادرات کالا/ افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید 

 هر ماه چند طرح بزرگ صنعتی و معدنی آماده افتتاح خواهیم داشت/ راه اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم/عملکرد خوب در حوزه واردات و صادرات کالا/ افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در شورای معاونین این وزارتخانه، گفت: علیرغم همه محدودیت ها و فشارهای خارجی گام های بزرگی در بخش های مختلف صنعتی و تولیدی کشور برداشته شده و خوشبختانه شرایط برای افتتاح چندین طرح بزرگ صنعتی طی هر ماه در سطح کشور مهیاست.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: روند موجود در صنایع کشور در جهت عکس ایده های مذبوحانه دشمنان کشور است و با وجود برخی مسائل و مشکلات که با همت خودمان قابل حل است صنعتگران ایرانی نیز با تمام وجود برای رونق تولید تلاش می کنند.
رحمانی ادامه داد: باید این باور در وجود همه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود داشته باشد که برای حل مشکلات واحدهای صنعتی، معدنی و بازرگانی از هر دستگاه دیگری دلسوزتر و پیگیرتر عمل کنند.
وی اضافه کرد: تجربه تحریم های سخت ثابت کرد که در صورت باور جمله " ما می توانیم"، می شود از پس هر مشکلی برآمد.

راه اندازی کارخانه آلومینیوم جاجرم

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برنامه افتتاح کارخانه آلومینیوم جاجرم در خراسان شمالی در روز یکشنبه 23 ام تیرماه با دستور حسن روحانی رییس جمهور کشورمان، تصریح کرد: این واحد با تولید 40 هزار تن در فاز نخست و ظرفیت تولید 110 هزار تن در صورت تکمیل فازهای بعدی از جمله واحدهای صنعتی مورد بهره برداری است که شعار خودکفایی را در صنعت مهمی برای کشورمان در عمل تحقق می بخشد.
وی افزود: در این واحد صنعتی بالغ بر 94 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 2270 میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی انجام شده است.
رحمانی تصریح کرد: میزان اشتغال مستقیم کارخانه آلومینیوم جاجرم بیش از 400 نفر و اشتغال غیرمستقیم آن حدود 1600 نفر خواهد بود.

عملکرد خوب در حوزه واردات و صادرات کالا

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود عملکرد وزارتخانه را در بخش واردات و صادرات خوب و قابل دفاع توصیف کرد و افزود: در واردات کالاهای مصرفی شاهد کاهش واردات و افزایش صادرات هستیم که موید عملکرد خوب وزارت صنعت، معدن و تجارت در مدیریت این بخش مهم اقتصاد غیر نفتی در کشور است.
وی با اشاره به سفر عمان و ملاقات با مسئولان اقتصادی و نمایندگان بخش خصوصی این کشور، گفت: ظرفیت های بسیار خوبی برای گسترش همکاری های اقتصادی با کشورهای همسایه و به ویژه با کشورهای دوست همچون عمان وجود دارد که باید فعال شوند.
وی اضافه کرد: برای افزایش صادرات و تثبیت جایگاه کالای ایرانی در کشورهای هدف صادراتی، ضروری است دلسوزی و دقت نظری بیشتری روی کالای صادراتی خود داشته باشیم.

افتتاح نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید

رحمانی با یادآوری آغاز بکار نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در محل نمایشگاه های بین المللی تهران از 27 ام تیرماه سالجاری، گفت: برای دستیابی به اهداف این نمایشگاه و در مجموع اهداف متعالی نهضت ساخت داخل در بدو امر باید باور کنیم که ما می توانیم .
وی افزود: این باور می تواند همه انگیزه ها، استعدادها و سرمایه ها را در کنار هم بنشاند و نتایج شگفت انگیزی برای تحقق خودکفایی واقعی در صنایع مختلف کشور ما به بار آورد.
وی اعلام کرد: در این نمایشگاه 83 شرکت بزرگ و 6 انجمن صنعتی و معدنی کشور همه فرصت های ساخت داخل را در معرض دید همه افراد و واحدهای صنعتی توانمند قرار خواهند داد تا نیازمندی های موجود به قطعات و تجهیزات وارداتی این شرکت ها توسط واحدهای داخلی خودمان بومی سازی شوند.
وی ابراز امیدواری کرد: تا با حضور پررنگ همه شرکت های دانش بنیان و فناور در نخستین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید، امکان بومی سازی بسیاری از نیازمندی های صنعتی کشور محقق شود.

۲۳ تیر ۱۳۹۸ ۱۳:۳۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید