پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۰

اخبار

با حکم رئیس جمهور، دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شد

با حکم رئیس جمهور، دکتر وحدت رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی شد
طی حکمی از سوی رئیس جمهور و رئیس هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر علی وحدت به عنوان عضو و رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی منصوب شد.
بر اساس این گزارش، دکتر علی وحدت پیش از این مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده است.  
در متن حکم دکتر روحانی رئیس جمهوری خطاب به دکتر وحدت رئیس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی آمده است: « در اجرای مواد (۱۰) و (۱۲) اساسنامه صندوق نوآوری و شکوفایی مصوب ۱۳۹۰.۶.۲۰ هیأت وزیران و براساس مصوبه هیأت امنای آن صندوق، با عنایت به سوابق و تجربیات ارزشمند جناب عالی، به موجب این حکم به عنوان «عضو و رییس هیأت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی» منصوب می‌شوید.
لازم است با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دستگاه‌های اجرایی ذیربط، نسبت به پیشبرد اقتصاد دانش بنیان، رشد و توانمندسازی بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان و بهبود فرآیند تجاری سازی فناوری‌ها و کمک به ارتقای نظام مالی فناوری و نوآوری اقدام شایسته بعمل آید.
دوام توفیقات جنابعالی را از درگاه خداوند متعال مسالت می نمایم.»
در سوابق اجرایی دکتر وحدت می توان به ریاست کارگروه فناوری شورای سیاست‌گذاری و راهبری آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت،  نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور نخبگان و ستاد اجرایی‌سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان، مدیرکل دفتر پژوهش و برنامه‌ریزی آینده سازان بنیاد ملی نخبگان و رییس  کمیته ممیزی و نظارت  بر جشنواره‌ها - بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد. 
در دوران نزدیک چهار ساله تصدی مسئولیت وحدت بر صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) علاوه بر افزایش سرمایه صحا، عملکرد صندوق در حوزه ارائه تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه رشد 130 درصدی نسبت به مجموع عملکرد 15 گذشته قبل از آن بوده است. 
همچنین در این دوران توسعه حوزه ماموریت صحا به صنایع پیشرفته در احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تصویب و ابلاغ شد که اساسانامه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به زودی به تصویب هیئت دولت خواهد رسید.
وی فارغ التحصیل مقطع دکترای رشته مهندسی نساجی- تخصص پرتوهای الکترونی- از دانشگاه صنعتی امیرکبیر( پلی تکنیک تهران) می‌باشد.
 
۲۲ مهر ۱۳۹۷ ۱۹:۴۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید