پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۴

اخبار

ارائه تسهیلات برای تجاری سازی تکنولوژِی پیشرفته اتوکلاو سرد

ارائه تسهیلات برای تجاری سازی تکنولوژِی پیشرفته اتوکلاو سرد
حمایت از بومی سازی دانش فنی ساخت دستگاه اتوکلاو سرد در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک تصویب شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صندوق، شرکت توسعه و تجهیز کارما؛آزما اندیش ساخت نمونه اولیه دستگاه اتوکلاو سرد را با موفقیت به انجام رساند و آماده تولید محصول و عرضه آن به بازار است.

بر اساس این گزارش بسیاری از تجهیزات پزشکی وآزمایشگاهی نیازمند استریل شدن هستند، اما در حال حاضر اغلب از روش استریلاز بخار استفاده می کنند که خطرات و معایب خود را دارد.در عین حال مبنای عملکرد اتوکلاو سرد استفاده از عناصر طبیعی موجود در هوا و اکسیداسیون در محیط های بسته است که سبب از بین رفتن میکروارگانیسم ها بر روی سطوح مختلف می شود.

این گزارش حاکی است رادیکال های آزاد به عنوان یک عامل از بین برنده میکروارگانیسم ها در سال 2014 مورد تائید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت.

در عین حال نکته قابل توجه در نمونه بومی سازی شده دستگاه اتوکلاو سرد نوآوری و ابتکاری است که در حذف  کپسول های حجیم اکسیژن و نیتروژن نمونه مشابه خارجی صورت گرفته و هوا عامل موثر در فرایند استریل کردن است.

این کزارش اضافه می کند: با تصویب صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک اعطای تسهیلات حمایتی این طرح برای تولید 50 دستگاه صورت گرفت که در صورت بازاریابی موفق تولید انبوه محصول نیز مورد حمایت قرار خواهد بود.

صرفه جویی قابل توجه ارزی از ویژگی های تولید این محصول است چنانکه نوع مشابه خارجی آن 7 تا 29 هزار دلار قیمت دارد، اما نوع بومی سازی شده با قیمت 5 میلیون تومان قابل عرضه در بازار است.

بومی سازی تکنولوژی پیشرفته و اشتغالزایی دیگر ویژگی های این طرح است.

انتهای پیام/

 

 

 

۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ۰۰:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید