جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۰:۱۸

اخبار

تولید انواع پایانه‌های راه دور( RTU) صنایع آب با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک

تولید انواع پایانه‌های راه دور( RTU) صنایع آب  با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک
توسعه محصول پایانه راه دور مدل RTU (AMS-R4000) و ماژول‌های جانبی آن با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در یک شرکت ایرانی صورت گرفت.
به گزارش روابط عمومی صحا، عمده فعالیت شرکت البرز میکروسیستم در حوزه آبفای کشور و تهیه و تأمین نیازهای کنترلی و اسکادای این صنعت است. این شرکت از سال ۷۸ به تولید RTU پرداخته و نخستین نمونه‌های RTU  خود را با نام تجاری RTU100 روانه بازار کرده است.
 
محمد عباباف‌ها مدیرعامل شرکت البرز میکروسیستم با اشاره به اینکه این شرکت به دنبال تولید انبوه نسل جدیدRTU های خود با نام AMS-R4000 است، عنوان کرد: این نسخه که ارتقا یافته نمونه AMS-R3000 بوده از نظر فنی در حوزه‌هایی از قبیل ماژولار بودن و انواع ورودی خروجی‌ها، پروتکل‌ها و ارتباطات ارتقا پیدا کرده است.
 
عباباف‌ها تصریح کرد: یکی از محدودیت‌های کلیدی که در سری AMS-R3000 وجود داشت، تعداد ورودی و خروجی‌های محدود بود که در نسل جدید با توجه به افزایش قدرت CPU و تغییرات ایجادشده در ساختار RTU، این تعداد به نحو چشمگیری افزایش‌یافته، به گونه‌ای که هم‌اکنون می‌توان تا چندین هزار سیگنال را کنترل کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مزیت فنی دیگری که در نسخه جدیدRTU های سری 4000 ایجاد شده، حرکت به سمت قابلیت‌ها و استانداردهایی است که بازار جهانی RTU نیازمند آن است، تصریح کرد: هم‌اکنون درحال تعامل با آزمایشگاه‌های مرجع و پژوهشگاه نیرو برای اخذ سخت‌ترین تأییدیه‌های موردنیاز در این حوزه هستیم.
 
عباباف‌ها در ادامه صحبت‌هایش به بحث صادرات اشاره کرده و گفت: در زمینه صادرات، طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته با مدیران شرکت، چندین نمونه برای تست محصول به کشورهای آفریقای جنوبی، مالزی و ویتنام ارسال شده و به دنبال کسب بازار فروش این محصول در کشورهای مذکور هستیم. علاوه بر این، در بازار داخلی نیز با تعاملات صورت گرفته، چندین نمونه جهت تست به شرکت‌های دولتی و خصوصی تحویل شده است.
 
وی در رابطه با مزیت اجرای این طرح عنوان کرد: مسلماً نسخه تولید داخل با وجود اینکه از CPU و سایر المان‌های غیربومی استفاده می‌کند ولیکن هزینه‌هایی از جمله هزینه طراحی، مونتاژ، برنامه‌نویسی، بسته‌بندی و مونتاژ تجهیزات را به‌صورت ریالی پوشش می‌دهد و این مسئله منجر به کاهش هزینه‌های تولید RTU از نظر ارزی می‌شود.
 
مدیرعامل این شرکت ادامه داد: این طرح از یک‌سو، با توجه به کاربرد فراوان در صنایعی مانند صنایع آب و فاضلاب، نفت، گاز، برق، نیروگاه و... حجم بازار مناسبی دارد و رشد این بازار نیز مثبت است و از سوی دیگر به دلیل وجود رقبای قدرتمند خارجی و داخلی ورود به چنین بازاری نیازمنده دانش فنی و توان بازاریابی قابل‌رقابتی است.
 
 
۱۰ شهریور ۱۳۹۷ ۱۰:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید