جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۴۴

اخبار

بومی‌سازی ابزار دقیق توربین‌های صنایع نفت و گاز کشور با کمک تسهیلات صحا

بومی‌سازی ابزار دقیق توربین‌های صنایع نفت و گاز کشور با کمک تسهیلات صحا
یک شرکت ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به اجرای قرارداد طراحی و ساخت بردهای الکترونیکی و قطعات یدکی ابزار دقیق توربین رستون کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، توربین گازی یک موتور درون‌سوز دوار است و به‌صورت کلی، توربین‌های استفاده‌شده در صنایع نفت و گاز با هدف فشرده‌سازی گاز و هوا به‌کار گرفته می‌شوند. کاربرد این توربین‌ها در صنعت نفت و گاز، بالا بردن فشار گاز برای انتقال گاز از محل استخراج تا ایستگاه بعدی و یا بالا بردن فشار گاز در خطوط انتقال سراسری است.

 

با توجه به شرایط کاری ویژه این‌گونه توربین‌ها که نقش حیاتی در صنعت نفت و گاز کشور دارند، نگهداری، حفاظت، کنترل و تعمیرات به‌موقع آن‌ها نیز از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است. چراکه، با کمک این ابزارها و ایجاد بومی‌سازی در صنعت نفت و گاز کشور از خروج سرمایه‌های کشور جلوگیری می‌شود.

 

فرشید طرزدار، مدیرعامل شرکت راژمان پرداز در همین راستا و با توجه به اهمیت این موضوع گفت: با بهره‌گیری از مهندسان مجرب و با استعداد داخلی اقدام به بازطراحی و ساخت کارت‌های الکترونیکی برای کنترل و حفاظت این توربین‌ها کرده‌ایم و با شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در حوزه طراحی و ساخت قطعات یدکی ابزار دقیق توربین رستون قرارداد داریم.

 

مدیرعامل این شرکت تصریح کرد: حفاظت در برابر قطع و وصل شدن ناگهانی برق شبکه، بالا رفتن دمای مجاز توربین، کنترل میزان سوخت ورودی توربین و... از وظایف این کارت‌های الکترونیکی است. ضمن اینکه محصولات تولیدی این شرکت کارت‌هایی با حساسیت و کیفیت بالا و قابل‌مقایسه با نمونه‌های خارجی است.

 

وی در رابطه با روند دریافت تسهیلات از صحا گفت: باید بابت فاصله کوتاهی که از زمانی که درخواست دادیم تا تسهیلات را دریافت کردیم، از عوامل صندوق تشکر کنم، زیرا کل این فرآیند چیزی کمتر از یک ماه طول کشید.

 

طرزدار افزود: دریافت تسهیلات از صحا باعث شد بتوانیم خریدهایمان را به‌موقع برای انجام این پروژه انجام دهیم و بخش زیادی از مشکلات شرکت مرتفع شد. به‌طورکلی در مدت بیش از پنج سالی که صندوق با ما همکاری می‌کند تنها انتقادی که می‌توانم داشته باشم مبلغ پایین تسهیلات است زیرا شرکت‌ها بسته به نیازشان درخواست وام می‌دهند اما آنچه تصویب می‌شود کمتر از مبلغ موردنیاز شرکت‌ها است.
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید