چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۰

اخبار

با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک صورت گرفت: اجرای سامانه کنترل نظارتی و گردآوری اطلاعات (SCADA) خطوط لول گاز کرمان و یزد

با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک صورت گرفت:  اجرای سامانه کنترل نظارتی و گردآوری اطلاعات (SCADA) خطوط لول گاز کرمان و یزد
یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به اجرای بخشی از قرارداد سیستم مخابرات و سامانه کنترل نظارتی و گردآوری اطلاعات (SCADA) خطوط لوله و مخابرات صنعت نفت و گاز کشور کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا،  برکسی پوشیده نیست که توسعه خطوط لوله انتقال نفت و گاز و فرآورده‌های آن‌ها در زمره اولویت‌های استراتژیک صنعت نفت کشور قرار دارد و هر خط لوله انتقال نیاز به سامانه کنترل نظارتی و گردآوری اطلاعات (SCADA) دارد تا بهره‌برداران بتوانند به‌صورت کارا و ایمن از خط لوله استفاده کنند.

محمود چقاجردی مدیرعامل شرکت سامانه‌های ارتباطی پارس شرکت سامانه‌های ارتباطی پارس یک شرکت دانش‌بنیان است که در حوزه مخابرات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی کشور فعالیت می‌کند. برای فراهم آوردن بخشی از فرآیند ایجاد بستر قابل‌اطمینان و پرسرعت برای ارتباط مخابراتی و همچنین نظارت و کنترل مرکزی در کلیه ایستگاه‌های موجود در طول خط لوله گاز ارسنجان کرمان و خط لوله دوم یزد اقدام به دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کردیم.

وی افزود: مبنای زیرساخت مخابراتی این پروژه ارتباط نوری است ضمن اینکه ارتباط تلفنی ایستگاه‌ها، ارتباط بیسیم پرسنل بهره‌برداری، شبکه‌های داده و... نیز بر این بستر اجرا خواهند شد. علاوه بر آن، سه مرکز کنترل اصلی در شیراز، اصفهان و سرخون نیز وجود دارند که امکان مشاهده نقاط کنترل مهم در کلیه ایستگاه‌های خط لوله و مشاهده وضعیت‌های اضطراری و اعمال فرامین خاص در این وضعیت را برای پرسنل بهره‌برداری و مدیریت فراهم می‌کنند.

چقاجردی ادامه داد: شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شرکت مهندسی و توسعه گاز، شرکت انتقال گاز و شرکت‌های گاز مناطق عملیاتی از مشتریان پروژه‌های این شرکت هستند.

مدیرعامل شرکت سامانه‌های ارتباطی پارس تصریح کرد: از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک بسیار ممنون هستیم. چراکه تسهیلاتی که از این صندوق دریافت کردیم برای ما بسیار گره‌گشا بود.

وی ادامه داد: به این دلیل که ما یک شرکت پیمانکاری هستیم، در فعالیت‌هایمان هم خرید کالا از خارج کشور وجود دارد و هم نصب و راه‌اندازی کار بر عهده خودمان است و هزینه‌های مربوط به خرید و ترخیص کالا رقم بسیار زیادی است که کارفرما ابتدای کار این مبلغ را پرداخت نمی‌کند.

چقاجردی تصریح کرد: ازاین‌رو، با توجه به شرایط حاکم بر جامعه، شرکت‌هایی که فاینانسور قوی نداشته باشند و احتیاج به رقم‌های درشت دارند دچار مشکل و گاهی تعطیل شده‌اند. خیلی از همکاران و شرکت‌های رقیب منحل شده‌اند؛ بنابراین، این مبلغ وام برای ما حیاتی بود و توانست مشکلات ما را برطرف کند، از سوی دیگر، شرکت در بازپرداخت هم دچار مشکلاتی شد که باز هم صندوق به کمک ما شتافت و مهلتی را برایمان درنظر گرفت.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۴:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید