شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۰۱

اخبار

با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صورت گرفت؛ نمونه‌سازی اینورتر خورشیدی با تلاش یک شرکت ایرانی

با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صورت گرفت؛  نمونه‌سازی اینورتر خورشیدی با تلاش یک شرکت ایرانی
طراحی و نمونه‌سازی اینورتر خورشیدی متصل به شبکه با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در یک شرکت ایرانی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی صحا، اینورتر متصل به شبکه علاوه بر تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC)، قابلیت همگام شدن به‌منظور اتصال به شبکه برق را دارد. کاربرد آن در تبدیل ولتاژ DC پانل‌های خورشیدی یا توربین‌های بادی به ولتاژ AC به‌منظور اتصال به شبکه سراسری برق است.

این شرکت دانش بنیان با حمایت صحا در طول سال‌های ۸۹ تا ۹۱ یک دستگاه اینورتر بادی KW3 را برای پژوهشکده هوا خورشید دانشگاه فردوسی مشهد طراحی کرده است.

اینورترهای خورشیدی بخش مهمی از یک سیستم سولار هستند. اینورتر متصل به شبکه به اینورترهایی گفته می‌شود که امکان متصل کردن پنل‌های خورشیدی به‌صورت مستقیم به خود اینورتر متصل به شبکه و هم‌چنین از طرفی دیگر وصل کردن اینورتر به‌صورت مستقیم به برق شهری را دارد.علاوه براین، با استفاده از اینورتر متصل به شبکه می‌توانیم برق تولیدی از انرژی خورشیدی را مستقیماً به برق شهری تزریق کنیم.

بهزاد سیاه کلاه؛ مدیرعامل شرکت توان پژوهان فناور پاسارگاد گفت: با توجه به کاربردهای این محصول در مصارف خانگی و تجاری به‌منظور اجرای سیاست‌های کلان کشور دارای اهمیت است. در این راستا استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر با حمایت‌های مناسب دولت می‌تواند انجام گیرد.

سیاه کلاه در رابطه با نحوه دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت: درمجموع برداشتی که در این شرکت از عملکرد صندوق وجود داشته مثبت است. در تمامی مراحل دریافت تسهیلات هم در بخش کارشناسی، فعالیت‌ها با سرعت و دقت انجام می‌شد و هم درصدی که به‌عنوان میزان سود بازپرداخت وام درنظر گرفته شده بود معقول بوده و به نسبت درصد وام‌های بانکی کارگشا بود.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر، سلامت صندوق هم بسیار بالا است و عملکرد شفاف و صادقانه صحا قابل‌تقدیر است. البته در موارد جزئی در رابطه با تضامین و موضوع کارشناسی برای تصویب مبلغ وام یک مشکلاتی پیش آمد که با توجه به فهم و دقت مدیران صندوق به‌راحتی و سرعت برطرف شد.

سیاه کلاه در رابطه با حمایت‌های صحا اظهار کرد: مبلغ وام توانست کمک شایانی به فعالیت‌های شرکت کند. درصد مناسب نرخ سود منجر به صادرات محصول شد و بسیار به ما کمک کرد. ضمن اینکه در بسیاری مواقع که دچار کمبود نقدینگی می‌شدیم تسهیلات صندوق مشکلات را برای ما مرتفع می‌کرد.

وی ادامه داد: همچنین، سرعت بالای پرداخت وام درخواستی در صحا در مقایسه با صندوق‌های دیگر بسیار قابل تقدیر است. با این مبلغ توانستیم مشکلات کسری نقدینگی شرکت را برطرف کرده و این حمایت‌ها باعث می‌شد پروژه‌ها متوقف نشوند و فعالیت‌های تحقیقاتی شرکت ادامه پیدا کند.

 
۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ۱۵:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید