شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۲۰

اخبار

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد: صرفه‌جویی در مصرف انرژی در مراکز مخابراتی با سیستم‌های کنترل هوشمند پکیج‌های برودتی

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد:  صرفه‌جویی در مصرف انرژی در مراکز مخابراتی با سیستم‌های کنترل هوشمند پکیج‌های برودتی
سیستم‌های کنترل هوشمند پکیج‌های برودتی صنعتی و مخابراتی با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) طراحی و ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، سیستم‌های مدیریت هوشمند مختص سیستم برودتی پکیج‌های تراکمی بوده و با هدف کاهش مصرف انرژی از طریق مدیریت هوشمند این پکیج‌ها طراحی و ساخته شده است.

این مراکز نیاز به سیستم‌های سرمایشی خاصی دارند و ازآنجاکه در مراکز این‌چنینی در کشور هیچ نوع مدیریتی بر مصرف انرژی در جریان این سرمایش اتفاق نمی‌افتد، این سیستم کنترلی با هدف رفع این نقیصه با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک طراحی شده است.

استفاده از سیستم‌های کنترل هوشمند پکیج‌های برودتی صنعتی و مخابراتی حداقل ۳۰ درصدی مصرف برق کاهش می یابد و این محصول به‌گونه‌ای طراحی‌شده که هم در پکیج‌های نسل گذشته و هم در پکیج‌های نسل جدید قابل‌استفاده باشد.

سیستم‌های کنترل هوشمند پکیج‌های برودتی، مانیتورینگ برق و اندازه‌گیری مصرف انرژی در لحظه را انجام می‌دهند و استفاده از میکرو کنترلر ARM با مانیتور رنگی صنعتی لمسی باعث افزایش کارایی و قابلیت سیستم می‌شود.

 

ارتباط از طریق SMS، سنسور دما، رطوبت، فشار، امکان برداشت اطلاعات از طریق Flash Memory، ذخیره اطلاعات به مدت ۵ سال، صفحه‌نمایش رنگی ۵ اینچ لمسی از قابلیت‌های این سیستم است.

 

در همین ارتباط مهندس محمدتقی درآبادی، مجری طرح و مدیرعامل شرکت فصت صنعت مشاور با اشاره به سازگار شدن این محصول با اقلیم ایران، گفت: نمونه‌های خارجی سیستم‌های کنترلی پکیج‌های تراکمی غالباً به‌صورت جنرال و عام طراحی می‌شود و مدیریت مصرف انرژی چندان در آن‌ها موردتوجه نیست، اما ما با مطالعه سیستم‌های موجود در سایت‌های مخابراتی و با تمرکز بر نیازهای خاص مشتریان، به مدل‌هایی از برنامه‌ریزی رسیده‌ایم که بتوانیم در عین کاهش مصرف انرژی، از طریق مدیریت هوشمند، میزان دمای مطلوب آن‌ها را در این سیستم‌ها تأمین کنیم.

درآبادی با اشاره به این‌که طراحی و تولید این محصول نخستین‌بار براساس یک نیازسنجی و اعلام نیاز مشتریان صورت گرفته است، گفت: تاکنون شش دستگاه از این محصول را تولید و نصب کرده‌ایم و عملکرد سیستم نیز کاملاً موردتأیید و رضایت مشتری قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌هایی انجام‌شده با مدیران عامل شرکت مخابرات در چند مرحله، گفت: در مدت اخیر شرکت مخابرات ایران تغییرات مدیریتی متناوبی را داشته و امیدواریم که با تثبیت مدیریت در مجموعه این شرکت و ادامه مذاکرات بتوانیم قراردادی برای فروش تعداد بیشتری از محصول را منعقد کنیم.

مهندس درآبادی افزود: شرکت مخابرات ایران درصورتی‌که تصمیم به نصب این سیستم در تمامی مراکز مربوطه داشته باشد نیاز به خرید حدود ۶۰۰ دستگاه خواهد داشت که در عین کاهش مصرف انرژی و درصورت تحقق مدل‌سازی‌های صورت‌گرفته در این مورد، با هزینه‌ای بسیار اندک سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی خواهد داشت.

وی با اشاره به کمکی که تسهیلات صحا به روند اجرای پروژه داشته است، گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن این پروژه ما امید داشتیم که قراردادی با شرایطی مناسب‌تر با مشتریان داشته باشیم اما با حاصل نشدن شرایط مورد انتظار، این تسهیلات صحا بود که این امکان را برای ما فراهم کرد تا هزینه‌ها را پوشش داده و بتوانیم با مشتریان در ارتباط باشیم و محصول را تکمیل و عرضه کنیم.

 

 

 
۵ اسفند ۱۳۹۶ ۱۹:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید