پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۰۹

اخبار

با پشتیبانی تسهیلاتی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد: ساخت تجهیزات آزمایشگاهی الکترواپتیک

با پشتیبانی تسهیلاتی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد:  ساخت تجهیزات آزمایشگاهی الکترواپتیک
یک شرکت ایرانی با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به ساخت انواع تجهیزات آزمایشگاهی الکترواپتیک کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، فاطمه سلیمی مدیرعامل شرکت مه فناور ظریف دیدگانی در رابطه با طرح ساخت تجهیزات آزمایشگاهی الکترواپتیک با بیان اینکه این شرکت جزو معدود سازندگان این نوع دستگاه‌ها است، گفت: ساخت اقسام قطعات اپتومکانیک مورد نیاز در آزمایشگاه‌های اپتیک، لیزر و فوتونیک نظیر اقسام نگهدارنده‌ها، میزها و بوردهای اپتیکی، ساخت اقسام جابجاگرهای دستی و موتوردار و نرم‌افزارهای مرتبط، طراحی و ساخت دستگاه‌های اندازه‌گیری نظیر انحراف‌سنج ماره، شبیه‌ساز خورشید، تداخل‌سنج مایکلسون، تداخل‌سنج ماخ- زندر از پیشینه کارهایی است که در این شرکت انجام شده است.

 

سلیمی در رابطه تجهیزات ساخته شده در این شرکت گفت: لیزر دیودی سری LDSL در 7 طول‌موج ۴۰۵، ۵۳۲، ۶۵۵، ۷۸۰، ۸۰۸، ۸۸۰ و ۹۸۰ نانومتر موجود است که خروجی این لیزرها می‌تواند طبق انتخاب به‌صورت پالسی و یا پیوسته انتخاب شود.

وی در رابطه با عملکرد لیزرها دیودی گفت: لیزر دیودی سری LDSL یک انتخاب اقتصادی بوده که شامل لیزر دیودی و منبع تغذیه آن است که دارای امکاناتی مانند تنظیم توان نور خروجی و تابش پیوسته یا پالسی هستند.

 

سلیمی تصریح کرد: صفحات گردان موتوردار نیز از دیگر محصولات این شرکت است که می‌تواند زاویه‌های دلخواه قابل‌تنظیم را در دو جهت ساعت‌گرد و پادساعت‌گرد و با دقت ۰۱/۰ درجه، جاروب کند. ضمن اینکه با توجه به کاربرد موردنظر، می‌توان یک جابجاگر یک‌بعدی، دوبعدی یا... را نصب‌شده بر این سیستم انتخاب کرد.

 

وی با اشاره به اینکه این دستگاه هم به‌صورت دستی و هم به‌وسیله رایانه قابلیت جابجایی دارد، گفت: نرم‌افزار این دستگاه با سی شارپ(#C) نوشته‌شده که در راستای پیشبرد پروژه‌های تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اتصال آن‌ها به بازار صنعت طراحی و ساخته شده‌اند.

سلیمی در ادامه افزود: اندازه‌ شناسی، بازرسی ویفر نیمه‌هادی، میکرو رباتیک، تست سنسورها، تنظیم موقعیت زاویه‌ای قطعات اپتیکی مانند قطبشگرها، تیغه‌های موج و... از کاربردهای این صفحات گردان است.

وی در رابطه با یکی دیگر از تجهیزات آزمایشگاهی الکترواپتیکی که توسط این شرکت ساخته شده است، گفت: انحراف‌سنج ماره، یکی دیگر از روش‌های اپتیکی اندازه‌گیری و تکنیک تحلیل جبهه موج است. انحراف‌سنجی ماره یک تکنیک تداخل‌سنجی است که در آن جسم مورد آزمایش در امتداد یک پرتو موازی نور و در بین دو توری عبوری که با فاصله از یکدیگر قرار گرفته‌اند، قرار می‌گیرد. الگوی حاصل‌شده، تصویری از انحرافات پرتو وابسته به خواص اپتیکی جسم است.

 

مدیرعامل این شرکت مه فناور ظرف دیدگانی با تاکید بر اینکه مدیریت صحا در راستای حمایت از شرکت‌ها و رفع موانع احتمالی بسیار کارآمد و توانا عمل می‌کند، ادامه داد: تابه‌حال دو بار از صحا وام گرفتیم که خوشبختانه از طریق این تسهیلات توانستیم کاملاً به هدفمان که ساخت کارگاه در داخل مجموعه و خریداری تجهیزات بود برسیم. زیرا سابقاً تمام کارهای شرکت برون‌سپاری می‌شد و چون نظارت مستقیم نداشتیم با مشکلات زیادی مواجه بودیم که با ساخت کارگاه در داخل مجموعه توانستیم مشکلاتمان را کاهش دهیم. ضمن‌اینکه صحا در زمینه ارائه ضمانت‌نامه بانکی بسیار موفق عمل می‌کند و مشکلات شرکت‌ها را کاهش داده است.

۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید