پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۵:۴۵

اخبار

اختصاص 13 میلیارد ریال تسهیلات برای ارسال زمینی سیگنال های صدا و سیما

اختصاص 13 میلیارد ریال تسهیلات برای ارسال زمینی سیگنال های صدا و سیما
پروژه پوشش زمینی سیگنال رسانی تصویری صدا و سیما با پرداخت 13 میلیارد ریال اعتبار مورد حمایت صندوق تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک قرار گرفت.

 به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک،ارسال سیگنال های تلویزیونی و رادیویی عموما بر 3 بستر فیبر نوری، ماکرویو یا تجهیزات زمینی و ماهواره ای صورت می گیرد. رایج ترین روش سیگنال رسانی تلویزیونی هم اکنون از طریق ماهواره انجام می شود و به دلیل تحریم و کارشکنی غرب احتمال ایجاد اختلال از طریق سیگنال رسانی ماهواره ای که 100 درصد تحت کنترل کشورهای حامی تحریم قرار دارد، دور از ذهن نیست.

بر همین اساس تسهیلات 13 میلیارد و 160 میلیون ریالی پروژه شرکت فناوری نوین پردازش پردیس با صدا و سیما برای اجرای قرارداد تولید سیستم TS RADIO  تصویب و اجرای آن آغاز شده است.

برنوش مدیرعامل این شرکت درباره پروژه گفت: در واقع کارکرد این سیستم ارسال سیگنال های تصویری صدا و سیما از روش زمینی است و به جای فرستنده های ماهواره ای سیگنال های تلویزیونی را پخش می کند. وی ادامه داد: سیستم TS Radio  درداخل بومی سازی شده و نمونه خارجی ندارد. با اجرای این پروژه که توسط متخصصان برجسته داخلی در حال انجام است، نه تنها قیمت تمام شده کاهش یافته،  بلکه امکاناتی به آن افزوده شده است که در نمونه های مشابه خارجی دیده نمی شود.

به گفته برنوش اجرای این پروژه تا 10 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی برای کشور در بر دارد. وی مکانیزم صندوق حمایت ازتحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک را خوب توصیف کرد و در عین حال خواستار پوشش هر چه بهتر طرح های ملی توسط این صندوق شد.

بر اساس این گزارش با توجه به حذف شبکه های برون مرزی ایران در ماهواره ها حمایت از شرکت های دانش بنیان و تخصصی که در زمینه های صنایع الکترونیک و مخابراتی فعالیت دارند ضروری به نظر می رسد. مهمترین مزیت  سیگنال رسانی از طریق ماکرویو سهولت نصب و برپایی لینک های ارتباطی است. رفع نیاز به نصب آنتن های بزرگ، افزایش پهنای باند فرکانسی، کاهش توان مصرفی لینک ها یا TS radio ،کاهش قیمت خرید به یک پنجم نوع خارجی که باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور شده است، تبدیل مدولاسیون و بالا بردن حساسیت لینک و کاهش ظرفیت از حدود 155 مگابایت TS به نرخ 74  با همان مگابایت PS از دیگر مزیت های اجرای این طرح است.

این طرح دارای 30 نفر اشتغالزایی مستقیم بوده و گروه اجرایی آن متخصصان دارای سوابق علمی بالا از دانشگاه های معتبر کشور هستند. شرکت فناوری نوین پردازش پردیس تا کنون 3 باراز تسهیلات صندوق حمایت از صنایع الکترونیک برای اجرای پروژه های مختلف خود استفاده کرده است که مجموع تسهیلات دریافتی آن به 14.5 میلیارد ریال بالغ می شود.

این طرح ها در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخل، اشتغالزایی و دور زدن تحریم ها مورد حمایت صندوق تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک قرار گرفته است.

انتهای پیام/

 

۲۴ تیر ۱۳۹۴ ۰۰:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید