پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۳:۲۱

اخبار

توسعه تجهیزات آزمون خط تولید فیبرنوری با حمایت صحا

توسعه تجهیزات آزمون خط تولید فیبرنوری با حمایت صحا
شرکت ایرانی تولید کننده کابل‌های فیبر نوری با کمک تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) اقدام به توسعه تجهیزات آزمون خط تولید فیبر نوری کرده است.

 به گزارش روابط عمومی صحا، علی بهرام‌پور، مدیرعامل شرکت نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان با اشاره به اینکه این مجموعه تولیدی با جذب افراد تحصیل‌کرده بومی و آموزش آن‌ها به‌ صورت دانش‌بنیان به تولید نسل جدید انواع کابل فیبر نوری در ایران پرداخته است، ادامه داد: هدف این مجموعه تولیدی این است که در راستای حفظ اعتبار و جهانی کردن نام و برند خود، با ارائه محصول با کیفیت در این صنعت که یکی از بزرگ‌ترین صنایع دنیاست، نهایت تلاش خود را کرده تا مطابق استانداردهای بین‌المللی، محصولاتی کاملاً مشابه و حتی در مواردی بهتر از محصولات مشابه خارجی ارائه کند. این محصولات با مرغوب‌ترین مواد اولیه و با قیمتی مناسب، در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

بهرام‌پور تصریح کرد: این شرکت در راستای تأمین نیازهای شبکه‌های مخابراتی و ارتباطی، علاوه‌بر محصولات کارخانه کابل‌سازی فیبر نوری، به تولید و تأمین یک سری محصولات( تحت کنترل و نظارت خود) در سایر کارخانه‌های دیگر نیز پرداخته است که می‌توان به مفصل فیبر نوری، رابط‌های نوری و میکروداکت‌های مورداستفاده در سیستم Air blown و... اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه فیبرهای نوری دو نوع هستند، گفت: فیبرهای نوری تک‌وجهی که هسته‌های کوچکی دارند  می‌توانند نور لیزر مادون‌قرمز با طول‌موج ۱۳۰۰ تا۱۵۵۰ نانومتر را درون خود هدایت کنند. نوع دیگر فیبرهای نوری چندوجهی است که هسته‌های بزرگ‌تری داشته و نور مادون‌قرمز گسیل‌شده از دیودهای نوری موسوم بهLED ها را با طول‌موج ۸۵۰ تا ۱۳۰۰ نانومتر درون خود هدایت می‌کنند.

مدیرعامل این شرکت عنوان کرد: نسل جدید کابل‌های فیبر نوری تولیدی این مجموعه به همراه سایر محصولات موجود در سبد محصول بازرگانی شرکت صنایع نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان، از تکنولوژی و طراحی نوین حال‌حاضر دنیا تولیدشده و به‌عنوان بهترین، آسان‌ترین، باصرفه‌ترین و باکیفیت‌ترین شیوه و راه‌حل در اجرای پروژه‌های مخابراتی، عرضه می‌شوند. تا به‌این‌ترتیب، علاوه بر تأمین نیازهای صنعت مخابرات، زیرساخت‌های ارتباطی کشور با تکنولوژی روز دنیا همگام شود.

وی در رابطه با بازار مصرف این محصول گفت: درحال‌حاضر استفاده از کابل فیبر نوری در زیرساخت‌ها و اتصالات نقاط میانی است و به دلیل هزینه بالایی که برای نصب و نگهداری آن صرف می‌شود در سیم‌کشی‌های بسیار کوتاه استفاده نمی‌شود، اما پتانسیل این فناوری در این زمینه بالاست.

بهرام‌پور با اشاره به اینکه این شرکت اولین تولیدکننده نسل جدید کابل‌های نوری در ایران است، ادامه داد: در سال ۱۳۹۳ پس از دو سال مطالعه و بررسی بازار مصرف داخلی و منطقه در خصوص پروژه‌های زیرساختی ارتباطات، تصمیم به سرمایه‌گذاری و احداث یک واحد تولیدی پیشرفته درزمینه تولید نسل جدید کابل‌های فیبر نوری گرفتیم. این سرمایه‌گذاری پس از صرف زمان قابل‌توجه برای بررسی نوع محصولات، تکنولوژی و ماشین‌آلات تولیدی و آزمایشگاهی انجام‌شده و سرانجام در خردادماه ۱۳۹۴ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه محصولات صنایع نیرو و ارتباطات آرمان صنعت رفسنجان، با برند RainaR عرضه می‌شوند، گفت: زمانی که می‌گوییم نسل جدید کابل فیبر نوری در ایران، بدان معناست که ما تکنولوژی جدید را در اختیار گرفته‌ایم تا بتوانیم خدماتی متمایز از سایر رقبا به مشتریان و مصرف‌کنندگان بدهیم. در این زمینه، جهانی اندیشیده‌ایم تا اینکه منطقه‌ای عمل کنیم و خدا را شکر به این مهم رسیده‌ایم. ازاین‌رو، تمامی محصولات ما از یک سری پیچیدگی‌های خاص مهندسی و تکنولوژیکی برخوردار است.

بهرام‌پور در رابطه با تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: خوشبختانه با حمایت صحا توانستیم تجهیزات آزمایشگاهی تولید فیبر نوری را خریداری کرده و به اهدافمان دست پیدا کنیم. البته مبلغ تسهیلات بسیار کمتر از درخواست ما بود اما درهرحال، توانستیم کار را با همین مبلغ شروع کنیم و همچنین این زمینه را نیز فراهم کرد که برای ساخت بخشی از محصولات جدید شرکت که نیاز به تجهیزات آزمایشگاهی خاص‌تری داشتند بتوانیم از این تسهیلات بهره بگیریم و تجهیزات مورد نیازمان را خریداری کنیم.

 
۱۱ دی ۱۳۹۶ ۱۷:۰۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید