شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۰

اخبار

ادغام، زمینه ساز ورود قطعه‌سازان به بازار جهانی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت صنعت قطعه سازی را جزو جداناپذیر خودروسازی دانست و گفت: قطعه سازان در زمینه فناوری و نیروی انسانی سرمایه گذاری لازم را نکرده اند و برای یافتن قدرت رقابت باید ارتقا یابند.

به گزارش روابط عمومی صحا، «منصور معظمی» افزود: تاکید اینجانب بر قدرتمند شدن قطعه‌سازان از طریق ادغام است که برخی رسانه ها به اشتباه ادغام خودروسازان عنوان کرده‌ اند.
وی تاکید کرد: قطعه سازان ایرانی اگر بخواهند در صحنه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشند، چاره ای جز تجمیع ندارند، زیرا مقیاس و اندازه آنها در حد صادراتی شدن نیست و باید با هم ادغام شوند تا قدرت رقابتشان افزایش یابد.
معظمی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت به مقوله کیفیت توجه دارد و نسبت به گذشته سخت گیری بیشتری را انجام می دهد و توجه به قطعه سازی داخلی در قراردادهای خارجی یکی از تاکیدهای وزیر صنعت است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآوری کرد پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو بهمن ماه امسال با محور «زنجیره تامین رقابت پذیر» برگزار می شود.
وی گفت: با توجه به موقعیت بسیار مناسب ایران در منطقه، ایدرو در افق 1404 اتصال قطعه سازان داخلی را به زنجیره تامین جهانی پیش بینی کرده است؛ در همین پیوند این همایش در نظر دارد سازوکار مذاکره ها و شناخت قطعه‌سازان بزرگ جهانی با همتایان ایرانی آنها را فراهم کند.
رییس هیات عامل ایدرو تصریح کرد: طبق قراردادهای خودرویی پسابرجامی شمار قطعه سازان ایرانی که توان صادراتی داشته باشند، افزایش خواهد یافت.
به گزارش ایرنا، چندی پیش معظمی اعلام کرد: اکنون 15 قطعه ساز داخلی داریم که تولیداتشان از قابلیت صادرات برخوردار است.
به گفته وی، در قرارداد با خودروسازان خارجی مقرر شده است شمار قطعه سازانی که تولیداتشان در سطح استاندارد جهانی باشد، به 60 مورد برسد.
همچنین «آرش محبی نژاد» دبیرانجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور، به ایرنا گفت: پیشنهاد ادغام قطعه سازان کشور برای تولید رقابتی و کیفی و افزایش رقابت پذیری آنها در سطح جهانی، موضوعی صحیح است اما به فراهم سازی بسترهای لازم بویژه توجه به سهم بالای واحدهای قطعه سازی کوچک در اشتغالزایی نیاز دارد.

۱۳ آذر ۱۳۹۶ ۰۸:۲۹
ایرنا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید