شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۵۳

اخبار

با کمک تسهیلات صحا صورت گرفت: تولید منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی برای همراه اول

با کمک تسهیلات صحا صورت گرفت: تولید منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی برای همراه اول
یک شرکت دانش بنیان با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) منابع تغذیه DC سوئیچینگ مخابراتی شرکت‌های همراه اول را تامین کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر حمیدرضا ریاحی؛ مدیرعامل شرکت تحقیقات الکترونیک فطروسی، در رابطه با محصول این شرکت گفت: این شرکت با سابقه بیش از 36 سال طراحی و تولید در زمینه محصولات الکترونیک قدرت افتخار داشته است که با سرمایه گذاری و صرف زمان مناسب و پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک (صحا) موفق به تولید رکتیفایرهای مخابراتی با تکنولوژی ارتقاءیافته کاملاً بومی با ظرفیت جریانی 100 آمپر به ازای هر یونیت شود.

 

دکتر ریاحی ادامه داد: این محصول علاوه بر اینکه قادر است 12 کیلووات توان را در ارتفاع تنها 2 یونیت و در عمق فقط 26 سانتیمتر ارائه نمایند، با 97 درصد بازده در ردیف پربازدهترین رکتیفایرهای امروز دنیا قابل معرفی ‎است. این دستاورد افتخار بزرگ و بسیار با ارزشی برای صنعت قدرت در مخابرات کشور محسوب گردیده و با توجه به بازار بزرگ و همواره درحال گسترش مخابرات در سطح جهان، نه تنها قدم بزرگی در راستای تامین داخلی آخرین سطح فناوری روز دنیا برای رکتیفایرهای مخابراتی مصرفی در کشور است، بلکه درصورت حمایت بیشتر و برنامه‎‌ریزی صحیح، قابلیت فوق‎العاده مطلوبی را برای صادرات این محصول به بازارهای بینالمللی بویژه کشورهای منطقه و همسایه فراهم خواهد کرد.

وی افزود: راندمان 97 درصد، عمر مفید بسیار طولانیتر و حجم به مراتب کوچکتر در مقایسه با محصولات موجود در این صنعت از جمله مهمترین ویژگیهای اختصاصی این محصول بوده که توجیه اقتصادی و اجرایی انجام این پروژه را به دنبال داشته است.

وی تصریح کرد: افزایش ولتاژMosfet های سیستم اصلاح ضریب‎قدرت ورودی موجب افزایش قابل‎توجه ضریب اطمینان دستگاه با توجه به شرایط برق کشور ایران شده است. بازده این دستگاه نسبت به بازده دستگاههای متعارف موجود به میزان شگفتانگیزقابل توجهی بیشتر است. بههمین جهت صرفهجویی مستقیم اقتصادی حاصل از مصرف کمتر برق، حتی با احتساب تعرفههای پایین فعلی برق برای سازمانهای مصرفکننده که همواره دهها هزار عدد از این تجهیزات را درحال بهرهبرداری دارند فوقالعاده مهم و قابلتوجه است.

ریاحی با بیان اینکه بزرگترین قلم هزینهای صنعت مخابرات کشور پس از نیروی انسانی مربوط به هزینه برق میباشد، گفت: چنین صرفهجویی بزرگی اثرات اقتصادی باارزش و غیرمستقیمی را راستای بهینهسازی مصرف انرژی در کشور بهدنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: از آنجاییکه طول عمر تجهیزات و قطعات الکترونیک نسبت نمایی و معکوس با دمای عملیاتی این قطعات دارد، لذا کاهش بسیار زیاد دمای عملیاتی تجهیزات ناشی از افزایش راندمان خود موجب افزایش عمر دستگاه تا بیش از سه برابر در مقایسه با تجهیزات فعلی مورد استفاده در صنایع مخابراتی کشور است. لذا افزایش طول عمر دستگاه ناشی از کاهش دمای خازنها، فنها و سایر قطعات و تجهیزات داخلی رکتیفایر، بهخودی خود توجیه بسیار محکم و مستدلی برای استفاده و بهره‎برداری بیشتر از این محصول را فراهم آورده است.

 

دکتر ریاحی تصریح کرد: بازده بالای این دستگاه به همراه فشردگی حاصل از به کارگیری آخرین فناوریهای سوئیچ نرم موجب دستیابی به حجم بسیار پایین حدود یکسوم تجهیزات مشابه مورد استفاده در صنعت مخابرات کشور شده است. این مزیت وقتی بیشتر ارزشمند خواهد بود که به استفاده صدها دستگاه از این تجهیزات در هر مرکز مخابراتی در گوشه و کنار کشور و تفاوت هزاران مترمربع فضای بسیار خاص و گرانقیمت تخصیص داده شده برای نصب و بهرهبرداری از این تجهیزات توجه شود.

وی در رابطه با نحوه ارائه تسهیلات از سوی صحا گفت: این تسهیلات کمک شایانی به توسعه کار و سرمایه در گردش شرکت می‌کند.

ریاحی تصریح کرد: اگر سخت‌گیری‌های صحابرای ارائه تسهیلات کمی سهل‌تر شود تا شرکت‌ها بتوانند مبلغ مورد نیاز خود را ظرف مدت کوتاه‌تری دریافت کنند، صحا به هدف خود که همان کمک به تولید صنایع الکترونیک است، نزدیک‌تر می‌شود.

۱۷ آبان ۱۳۹۶ ۰۹:۲۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید