جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۱

اخبار

ساخت مینی راک مخابراتی توسط یک شرکت دانش بنیان مشهدی با حمایت صحا

ساخت مینی راک مخابراتی توسط یک شرکت دانش بنیان مشهدی با حمایت  صحا
یک شرکت دانش بنیان مشهدی با کمک تسهیلات صحا اقدام به ساخت ۸۵۰ سری مینی راکOutdoor ، کرده است.

به گزارش روابط عمومی صحا، محمد علی چمنیان مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک گفت: در پی قراردادی که بین ما و شرکت رایتل منعقد شد، اقدام به ساخت و تولید ۸۵۰ سری مینی راک مخابراتی Outdoor کردیم.

وی افزود: این راک به‌عنوان یک منبع تغذیه Outdoor با الزامات IP55 جهت مصرف‌کننده‌های مخابراتی در شرکت نیان الکترونیک طراحی و ساخته شده است. این سیستم با ظرفیت ۳ ماژول یک‌سوکننده، مجهز به واحد کنترل‌کننده مرکز (MCU) هوشمند، واحد توزیع برقDC/AC ، فضای خالی 8U برای نصب تجهیزات مخابراتی و همچنین جایگاه نصب ۲ سری باتری V/155AH  48است.

مدیرعامل این شرکت تاکید کرد: پروژه سوپروایزری نصب و راه‌اندازی سیستم‌های OUTDOOR شرکت ما در سایت‌های G3 و G4 ایرانسل در استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در بیش از ۳۰۰ نقطه در حال ساخت و راه‌اندازی است.

وی با بیان اینکه راک یک سازه فلزی مکعبی شکل است که داخل آن تجهیزات دیگری مثل یونیت‌های یک‌سوکننده، مبدل و یا تجهیزات دیگری قرار می‌گیرد، گفت: راک هم از سرور محافظت می‌کند و هم جهت تهویه و جلوگیری از صدمات فیزیکی از جمله ضربه و فشار و کارایی بهتر سرور آن را در خود جای می‌دهد.

چمنیان در رابطه با تسهیلات صحا گفت: دوستانی که در صندوق پیگیر امور اجرایی هستند با تلاش‌ها و پیشنهادهای خوبی که می‌دهند شرکت را حمایت می‌کنند. الان نزدیک به ۱۷ سال است که با صندوق همکاری داریم و با کمک‌ها و تسهیلات صحا توانستیم پیشرفت چشمگیری داشته باشیم.

چمنیان ادامه داد: اگر بخواهم انتقادی از عملکرد صندوق کنم باید بگویم صندوق طبق قواعد و قوانین و آیین‌نامه‌هایی که دارد در چند مورد محدودیت دارد. به‌عنوان مثال وقتی سقف تسهیلات را مبلغ سه میلیارد تومان تعیین می‌کند، کار مشکل می شود؛ چرا که نیاز شرکت های استارت آپ با فروش سالانه معادل 200 تا 300 میلیون تومان، با شرکت های در حال رشد و یا شرکت های توسعه یافته با میزان فروش سالانه معادل 50 میلیارد تومان که در حال توسعه و انجام پروژه های جدید است متفاوت می باشد.

مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک عنوان کرد: از این‌رو، نمی‌شود همه این شرکت‌ها را با یک چشم نگاه کرد بنابراین، یا باید سقف برداشته شود و یا اینکه شرکت‌های مختلف دسته‌بندی شود و برای هر گروه سقف مجزا درنظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: نکته دیگر بحث مربوط به VC هاست که کماکان به شکل واقعی آن نرسیدیم. البته بهتر است در صنایع الکترونیک بگوییم VC چون توسعه شرکت‌های جانبی را براساس خط اصلی شرکت مادر تضمین می‌کند. اما متاسفانه آن چیزی که مدنظر بود اتفاق نیفتاد و کماکان در چارچوب همان آیین‌نامه‌های قدیمی صندوق پیش می‌رود که این مشکل باید در مجمع عمومی صندوق رفع شود.

چمنیان عنوان کرد: چندین سال پیش که شرکت تازه پا گرفته بود و شرکت کوچکی بودیم، صندوق به‌دلیل اینکه رویه خیلی تخصصی را از همان ابتدا در پیش گرفته بود، تنها جایی بود که به شرکت‌هایی مانند شرکت ما کمک می‌کرد و با تسهیلات صندوق توانستیم توسعه پیدا کنیم.

وی ادامه داد: صحا تنها جایی بود که به فعالیت‌های تخصصی ما بها می‌داد در حالیکه بانک‌ها آشنایی چندانی با الکترونیک و صنایع الکترونیک نداشتند. اما کارشناسان صندوق همه کارشناسان الکترونیک هستند و از فناور بودن فرآیند تولید و محصولات کشور مطلع می باشند که این موضوع باعث تسهیل در فرآیند حمایت و تصویب تسهیلات می شود.

۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ۱۴:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید