یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۰۴

اخبار

سرپرست اداره ارزیابی طرح‌های صحا تشریح کرد: بسته حمایتی صحا از صادارت صنایع الکترونیک

سرپرست اداره ارزیابی طرح‌های صحا تشریح کرد:  بسته حمایتی صحا از صادارت صنایع الکترونیک
سرپرست اداره ارزیابی طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) بسته حمایتی صحا از صادارت محصولات صنایع الکترونیک را تشریح کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، سمینار "نحوه ورود به مجامع بین‌المللی با رویکرد حضور در نمایشگاه‌ها و پاویون‌ها" با حضور روحالله استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، فرصاد جان احمدی سرپرست اداره ارزیابی طرح‌های و محمدرضا طلایی رییس کمیسیون ICT اتاق بازرگانی ایران و جمعی از فعالان صنعت و اقتصاد برگزار شد.

مهندس فرصاد جان احمدی سرپرست اداره ارزیابی طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با اشاره به حمایت صحا از حضور شرکت‌های فعال صنایع الکترونیک در نمایشگاه‌های خارجی  به عنوان یکی از ابزارهای بسته‌ حمایتی صحا گفت: تسهیلات ویژه حضور در این نمایشگا‌ه‌ها با نرخ پایین به متقاضیان اعطا می‌شود. علاوه بر این به ازای هر بار حضور در نمایشگاه‌های خارجی، شرکت‌ها از یک درصد تخفیف سود در تسهیلات جاری با صندوق بهره‌مند می‌‌شوند. همچنین چنانچه شرکت ها در طرح جاری خود موفق به صادرات شوند، امکان بهره مندی از تخفیف سود صادراتی در اقساط بازپرداخت تا سقف مصوب وجود دارد. 

 وی اضافه کرد: تفاهماتی صورت گرفته تا شرکت‌هایی که در قالب پاویون رسمی جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های خارجی حضور پیدا می‌کنند نیز از تسهیلات صحا استفاده کنند.

جان احمدی حمایت از اخذ مجوزها، گواهینامه‌ها و تأییدیه‌های معتبر بین‌المللی با هدف حضور در بازارهای جهانی با حداقل نرخ سود،  توجه به مبحث صادرات در اولویت‌های حمایتی و ارائه تسهیلات برای جهت حضور در بازار بین‌الملل را از دیگر ابزارهای تشویقی صحا در بسته حمایت از صادرات عنوان کرد.

محمد رضا طلایی رییس کمیسیون ICT و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی ایران در این سمینار اعلام کرد: ما به دنبال ایجاد تعامل بیشتر با فعالان ICT هستیم و به همین منظور مجموعه سمینارهایی در موضوع بازاریابی بین‌الملل تدوین کرده‌ایم که نحوه ورود به نمایشگاه‌ها اولین جلسه از مجموعه این سمینارها است.

طلایی افزود: اگرچه بسیاری از شرکت‌های ICT پتانسیل ورود به نمایشگاه را دارند اما از ابزار تبلیغاتی لازم برای حضور در نمایشگاه بهره‌مند نیستند و ما در اتاق این امکان را داریم که واحدهای مشاورهای به شرکت‌ها برای حضور در مجامع بین‌المللی ارایه داده و به آنها برای شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی کمک کنیم.

در این جلسه استیری مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری با اعلام روش‌های حمایتی این معاونت از شرکت‌های نوآور و دانش‌بنیان گفت: ما در معاونت علمی و فناوری برنامه‌هایی برای توسعه صادرات و حضور در رویدادهای بین‌المللی در نظر گرفته‌ایم که با توجه به محدودیت مالی، در حال حاضر دو نمایشگاه جیتکس و سبیت در اولویت قرار گرفته‌اند.

استیری اضافه کرد: تجربه نشان داده که حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌ها چه به لحاظ اعطای نمایندگی و چه به لحاظ فروش اثرگذار بوده و برای شرکت‌ها خروجی موثری داشته است.

مدیرکل توسعه کسب و کار بین‌المللی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری یادآور شد: معاونت علمی در کنار اتاق بازرگانی و کمیسیون ICT حاضر است که به شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کند تا این شرکت‌ها قادر به صادرات کالاهای خود شوند.

خسرو سلجوقی عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز در این جلسه گفت: لازم است که ما به جای قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان به سمت ایجاد قانون حمایت از کارآفرینی برویم.

وی در خصوص نقطه ضعف نظام آموزشی کشور گفت: در کشور ما ابتدا آموزش انجام گرفته بعد به سمت فناوری رفته و در نهایت به سمت بازار می‌رویم در حالی که در غرب این مسیر برعکس است و همه چیز بر اساس نیاز بازار صورت می‌گیرد و دلیل مشکل فروش در دانش‌بنیان‌ها در کشور هم همین موضوع است.

وی در پایان گفت: در بحث وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات در سه بخش توسعه بازار، R&D  و صادرات تسهیلات می‌دهیم که شرکت‌های فعال در حوزه ICT می‌توانند با ارایه "طرح تجاری" از این خدمات بهره‌مند شوند.

 
۸ شهریور ۱۳۹۶ ۱۱:۲۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید