جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۵۱

اخبار

تولید نرم‌افزار اتوماسیون معادن با حمایت و پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک

تولید نرم‌افزار اتوماسیون معادن با حمایت و پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک
نرم‌افزار اتوماسیون معادن، روند توزین، مدیریت هزینه‌ها، مدیریت زمان‌بندی روال کاری و مدیریت انبار در معادن سیمان توسط یک شرکت مهندسی با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) طراحی شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس محمدصادق آشنا، مدیرعامل شرکت رسانا پردازش فارس در گفتگویی ضمن بیان این مطلب، هدف از طراحی و پیاده‌سازی این نرم‌افزار را مکانیزه کردن روند توزین، مدیریت هزینه‌ها، مدیریت زمان‌بندی روال کاری و مدیریت انبار در معادن سیمان عنوان کرد.

مهندس آشنا ادامه داد: فعالیت شرکت رسانا پردازش فارس ارائه خدمات در دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است. این شرکت در بخش نرم‌افزار، تولیدکننده انواع نرم‌افزارهای صنعتی و تخصصی، حسابداری، توزین و اتوماسیون اداری است و در بخش سخت‌افزار نیز ارائه‌دهنده سیستم‌های تأمین برق شامل UPS، استابلایزر و باطری است.

وی در خصوص کارکردهای نرم‌افزار تولید شده توسط این شرکت گفت: این نرم‌افزار باعث از بین بردن اشتباهات ناخواسته، امنیت کار، تسریع در کار، مدیریت امور انبارداری به همراه انجام امور صنعتی، ایجاد بانک اطلاعاتی کامل از روند کار، مدیریت بر تمام روال کاری معدن، ایجاد گزارشات کلی و جزئی و پویا در هر زمان دلخواه می‌شود و برای مخاطبان، مدیریت و اتوماسیون امور جاری معادن را که در اولویت قرار دارد تسریع می‌بخشد.

مدیرعامل شرکت رسانا پردازش فارس افزود: استفاده از این نرم‌افزار ضمن جلوگیری از اشتباهات ناشی از ورود دستی اطلاعات و سوءاستفاده‌های احتمالی شخصی، باعث افزایش بهره‌وری سازمان به‌واسطه یکپارچگی نرم‌افزار اتوماسیون در حوزه مدیریتی می‌شود.

وی با اشاره به قابلیت‌ها و امکانات این نرم‌افزار گفت: تعریف اطلاعات پایه و ماشین‌آلات، کارکرد ماشین‌آلات، تعریف مشخصات فنی دستگاه، نوع دستگاه، دستگاه‌های معادل، تعیین کارکرد ماشین‌آلات، تعریف طرف حساب و پیمانکار، صدور قرارداد و صورت وضعیت، آنالیز شیمیایی، آنالیز مواد، مشخصات کد جنس و نوع مواد، مشخصات جبهه‌های کاری معدن، آتشباری، تعیین کامیون‌های فعال در جبهه کاری، اکتشافات، تشخیص پلاک از طریق دوربین و تشخیص ماشین‌آلات از طریق RFID از جمله زیرسیستم‌ها و امکانات این نرم‌افزار به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت رسانا پردازش فارس در خصوص ابعاد و گستره بازار مصرفی که می‌توان این نرم‌افزار را در آن عرضه کرد نیزگفت: بازار هدف نهایی تمام معادن روباز است که تعداد آن‌ها در ایران حدود ۸۵۰۰ معدن است.

مهندس آشنا با بیان این که البته در حال حاضر تمرکز شرکت رسانا پردازش فارس در طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار بر روی معادن سیمان است، ادامه داد: در ایران حدود ۱۰۰ معدن و کارخانه سیمان وجود دارد و به استناد نرخ رشد ساختمان ـ صنعت در برنامه پنج ساله ششم توسعه کشور، نرخ رشد ایران که ۸ درصد عنوان شده و سازمان بانک جهانی که نرخ ۵درصد را در نظر گرفته و با توجه به نرخ رشد سال‌های قبل، می‌توان رشد دو درصدی را در دو سال آینده برای بازار هدف این محصول انتظار داشت.

مدیرعامل شرکت رسانا پردازش فارس با بیان این که در حال حاضر پروژه وارد فاز دوم شده است، اظهار کرد: در مقطع فعلی، با توجه به نمونه اولیه تولید شده، در حال پیاده‌سازی بخش‌های مختلف نرم‌افزار از جمله ارتباط با دوربین پلاک خوان، پیاده‌سازی تکنولوژی RFID، ماژول گزارش‌ساز و ... هستیم.

وی همچنین با اشاره به پشتیبانی مالی صحا از این پروژه، این حمایت را دارای تأثیر به‌سزایی در رسیدن به بازدهی سریع‌تر پروژه توصیف کرد و گفت: یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش خودکفایی در حوزه نرم‌افزار توسعه زیرساخت‌های اقتصادی این بخش است و برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی‌های نظام‌دار و تعیین مسیر رسیدن به هدف از اهمیت به‌سزایی برخوردار است.

شایان ذکر است، یکی از اهداف صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک(صحا) نفوذ صنایع پیشرفته در صنایع سنتی با هدف افزایش مکانیزاسیون، رشد بهره وری و کاهش تلفات است.

 

۱۶ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید