پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۴۸

اخبار

معاون آموزش، پژوهش وزیر صنعت در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع الکترونیک تاکید کرد: لزوم توجه به صنعت الکترونیک در مسیر صنعتی شدن کشور

معاون آموزش، پژوهش  وزیر صنعت  در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی صنایع الکترونیک تاکید کرد: لزوم توجه به صنعت الکترونیک در مسیر صنعتی شدن کشور
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در مسیر حرکت به سوی صنعتی شدن الکترونیک از اهمیت ویژه‌ای نسبت به سایر صنایع برخوردار است.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر قبادیان، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دائمی محصولات صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات که روز یک‌شنبه ۸ مردادماه سال جاری برگزار شد، با تاکید براینکه در آینده نه چندان دور معیار قدرت کشورهای مختلف به گونه‌ای که امروزه سنجیده می‌شود ارزیابی نخواهد شد، گفت: مقوله نوآوری در ارزیابی کشورها شاخص ویژه‌ای است که آن را در محصولاتی حاضر در نمایشگاه صحا شاهد هستیم.

دکتر قبادیان با بیان اینکه در گزارش‌های بین المللی کشورها به سه حوزه صنعتی، نوظهور صنعتی و کشورهایی که با صنعتی شدن فاصله زیادی دارند تقسیم می‌شوند، افزود:  ایران با توجه به برنامه‌های راهبردی وزارت صنعت باید در راستای صنعتی شدن گام بردارد که توسعه زیرشاخه‌های صنایع پیشرفته منجر به حرکت در این مسیر خواهد شد که یکی از حوزه‌ها برق و الکترونیک است.

وی در مورد ویژگی‌های صنایع الکترونیک افزود: «این صنعت حجم بسیار بالایی از تولید ناخالص جهانی را در اختیار دارد، همچنین در زمینه مصرف انرژی نسبت به سایر صنایع، انرژی کمتری مصرف می‌کند و آلایندگی کمتری نیز دارد. از طرفی در مقایسه با سایر صنایع، رشد ارزش افزوده بالاتری را در اختیار دارد. ویژگی دیگر آن کاربردهای فراوان و عام آن است.

دکتر قبادیان درخصوص نقش این صنعت در اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: الکترونیک می‌تواند نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد. این صنعت نسبت به صنایع دیگر سرمایه کمتری نیاز دارد و در عین حال بازار نسبتا زیادی برای آن در داخل کشور وجود دارد. همچنین الکترونیک در حوزه‌های صنعتی مختلف کاربرد دارد.

 

دکتر قبادیان در مورد نقش الکترونیک در زندگی آینده نیز عنوان کرد: «زندگی آینده، زندگی هوشمند است، ما نمی‌توانیم پا به عرصه آینده بگذاریم بدون اینکه از الکترونیک استفاده کنیم و هرچه به سمت آینده برویم این حوزه به حوزه جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها تبدیل می‌شود. ما باید در حوزه کسب‌وکار و تجارت صنایع الکترونیک نیز توجه جدی داشته باشیم زیرا این صنعت بخش زیادی از دادوستد بشر را در برخواهد گرفت.

 

۹ اَمرداد ۱۳۹۶ ۱۱:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید