چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۲۲

اخبار

ضرورت برندسازی با توجه به نیاز روز بازارهای جهانی برای توسعه صادرات

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر ضرورت برندسازی با توجه به نیاز روز بازارهای جهانی گفت: شرکت ها می توانند محصولات تولیدی خود را تحت یک برند به صورت مشترک صادر کنند.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس محمدرضا نعمت زاده در جلسه ارزیابی توسعه صادرات غیرنفتی در سه ماهه اول سال ۹۶ که عصر شنبه در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد:  از مزیت های جغرافیایی و فرامرزی برای افزایش حجم تجارت خارجی و درآمدزایی بیشتر استفاده کنید. به عنوان یک نمونه می توانیم گندم را از کشور قزاقستان وارد و از مرز خوزستان مازاد تولید خود را صادر کنیم. 

وی راه اندازی شرکت های لجستیکی را جهت ترانزیت کالا و افزایش مبادلات تجاری ضروری دانست و افزود:  شرکت ها می توانند محصولات تولیدی خود را تحت یک برند به صورت مشترک صادر کنند. به عنوان نمونه در حال حاضر چند شرکت تولید کننده رب گوجه فرنگی محصولات تولیدی خود را تحت برند « اتحاد » به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس صادر می کنند. 

مهندس نعمت زاده  برندسازي با توجه به نیاز روز بازارهای جهانی را به عنوان یکی از لازمه های توسعه صادرات معرفی کرد و گفت: برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی جهت  برند سازی در زمینه توسعه صادرات ضروری است. همچنین روی صادرات کالاهایی که ظرفیت آن ها در کشور موجود است باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد. 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر ارزیابی واردات و صادرات حداقل یکصد قلم کالای عمده به عنوان نمونه برای بررسی وضعیت کلی صادرات کشور، عنوان کرد: باید کالاهایی  که عامل اصلی کسری تراز تجاری در عملکرد تجارت خارجی هستند، شناسایی شوند و با پیدا کردن علت منفی شدن تراز صادراتی آن کالاها، روی افزایش صادرات آن ها برنامه ریزی شود.

۱ اَمرداد ۱۳۹۶ ۰۹:۲۶
شاتا |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید