پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۳:۵۷

اخبار

راه اندازی خط تولید قلم الکتروکوتر با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک

راه اندازی خط تولید قلم الکتروکوتر با حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک
خط تولید قلم الکتروکوتر با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک با کاربرد برش و کنترل خونریزی از طریق انعقاد در عمل‌های جراحی راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، زهرا اسکندری مدیرعامل شرکت داده گستران دنا گفت: الکتروکوتر یا الکتروسرجری در حقیقت یک ژنراتور بسامد رادیویی است. دو الکترود به ژنراتور بسامد رادیویی(RF)  متصل می‌شود که یکی از آنها فعال است و سطح مقطعی بسیار کوچکتر نسبت به الکترود دیگر دارد. الکترود فعال، معمولاً به شکل یک ابزار یا پروب ساخته می‌شود و توسط پزشک به کار می‌رود. الکترود غیر فعال، سطح بسیار بزرگتری دارد. این الکترود که به (صفحه بیمار) مرسوم است، از یک سطح با جنس رسانا تشکیل می‌شود که زیر ران یا باسن بیمار قرار می‌گیرد.

به گفته وی قلم کوتر برای برش و کنترل خونریزی از طریق انعقاد در عمل‌های جراحی استفاده می‌شود.

اسکندری در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به فروش مناسب قلم الکتروکوتر توسط شرکت، وجود بازار مناسب برای این محصول و نیز جلوگیری از واردات بیشتر، این طرح جهت ارائه تسهیلات به ایجاد خط تولید الکترود غیر فعال (صفحه بیمار-پد کوتر) و تولید آزمایشی این محصول به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک مراجعه کرد. چراکه با عنایت به اینکه این دو مورد (قلم کوتر و صفحه بیمار) دو جز لاینفک عمل جراحی هستند در نتیجه پیش بینی می شود شرکت توانایی فروش این صفحه بیمار را نیز دارد.

اسکندری در ادامه تصریح کرد: قلم کوتر ساخت شرکت داده گستران دنا دارای ویژگی‌هایی از قبیل طراحی سبک، کابل بلند و انعطاف پذیر، مواد اولیه مرغوب و ساختار غیر لغزنده آن که موجب افزایش ایمنی و راحتی در طول عمل می شود، است.

وی سازگاری با اکثر دستگاه‌های الکتروکوتر، بسته بندی محکم و مناسب، دارای عملکردهای برش و انعقاد خون را از دیگر ویژگی‌های این محصول عنوان کرد و ادامه داد: صفحه بیمار یا پلیت کوتری در واقع الکترود غیرفعال در حین جراحی است. انتخاب جنس و ابعاد پلیت کوتری، بستگی به توان خروجی مورد استفاده دارد.

مدیر عامل شرکت داده گستران دنا افزود: برای ایمنی بیمار، لازم است با توجه به حداکثر توان خروجی مورد استفاده روی هر بیمار، حداقل سطح تماس لازم برای پلیت کوتری، رعایت شود. پلیت کوتری از جنس سیلیکون هادی بوده و نرمی و انعطاف پذیری این صفحه، باعث سهولت استفاده و امکان به کارگیری آن در نواحی مختلف بدن بیمار می‌شود.

وی تاکید کرد: محصول نهایی برای کاربرد در جراحی الکتروسرجری کاملا قابل اعتماد بوده و ایمنی پلیت کوتری با کافی بودن سطح آن تضمین می‌شود که با یک لایه ژل هادی چسبناک پوشیده شده است.

اسکندری در رابطه با فعالیت‌های اصلی شرکت گفت: این شرکت در دو زمینه طراحی و تولید سیستم های الکترونیک پزشکی و وسایل مصرفی پزشکی متمرکز شده است که برای هر دو زمینه از استانداردهای اداره کل تجهیزات پزشکی و بین المللی برخوردار است. همچنین دارای مجوز و رتبه بندی از شورای عالی انفورماتیک نیز است.

اسکندری اضافه کرد: با توجه به اینکه این شرکت جزو تولیدکنندگان اصلی قلم الکتروکوتر در کشور با کیفیت مناسب است و آن را با قیمت قابل رقابت با مشابه خارجی ارائه می‌کند و همچنین وجود بخشنامه و دستورالعمل‌های صادر شده برای مراکز درمانی دولتی داخلی مبنی بر استفاده از محصولات ایرانی، لذا با عنایت به این موارد می توان بازار مناسبی برای این محصول متصور شد.

وی در رابطه با حمایت های صندوق حمایت از صنایع الکترونیک گفت: شرکت ما با کمک های مالی صحا پس از چند سال رکود مجددا توانست فعالیت‌های خود را از سر گیرد و حمایت های صندوق کمک شایانی به شرکت داده گستران دنا کرده است.

۱۲ تیر ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید