جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۰۶

اخبار

اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای در مرکز فضایی قشم

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده های ماهواره ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت های مناسب، تجهیز شده است.

به گزارش روابط عمومی صحا، محسن بهرامی رییس سازمان فضایی ایران گفت: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت های لازم برای مرکز فضایی قشم به خوبی پیگیری شده و پس از انجام مذاکرات لازم با سازمان منطقه آزاد قشم و امضا سند تفاهم نامه همکاری بین دو سازمان، اقدامات لازم جهت تامین اراضی مورد نظر برای توسعه فعالیت ها و خدمات مرکز فضایی قشم انجام شده است.

بهرامی با اشاره به اینکه توسعه مرکز فضایی قشم و ارائه خدمات در این مرکز از اهداف سازمان فضایی ایران است، گفت: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده های ماهواره ای و ایستگاه زمینی ماهواره، به زیرساخت های مناسب مجهز شده است.

وی افزود: با توسعه زیرساخت های مرکز فضایی قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره ای بهبود و توسعه می یابد. این مرکز می تواند هم به عنوان یک مرکز زمینی برای پایش اطلاعات فضایی و هم برخی پدیده های دریایی نظیر کشنده ها و وضعیت آبزیان باشد.

بهرامی تصریح کرد: هم اکنون ایستگاه کنترل و دریافت تصاویر ماهواره های بومی کشور در این مرکز مستقر است و اکنون اولین گام مهم در جهت تحقق این اهداف برداشته شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: با توجه به پیشینه جمهوری اسلامی ایران در بهره برداری صلح آمیز از فضای ماورای جو، اینک به مرحله ای رسیده ایم که توانسته ایم این فناوری را در کشور بومی سازی کنیم.

این مقام مسئول یادآورشد: موقعیت مکانی جزیره قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

وی افزود: سازمان فضایی ایران بر اساس قابلیت های جغرافیایی این منطقه را جهت ایجاد یکی از مراکز فضایی خود انتخاب کرد و در بهمن ماه سال مرکز فضایی قشم افتتاح شد.

۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ۱۵:۲۶
فارس |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید