دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۱۱

اخبار

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صورت گرفت: صرفه‌جویی اقتصادی با تولید سیستم‌های رایانه‌ای یکپارچه AIO

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک صورت گرفت: صرفه‌جویی اقتصادی با تولید سیستم‌های رایانه‌ای یکپارچه AIO
با تولید سیستم‌های رایانه‌ای یکپارچه AIO توسط یکی از شرکتهای شهرک صنعتی عباس آباد با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) علاوه بر گام نهادن برای رفع نیاز سالانه بازار ایران به بیش از 130 هزار دستگاه از این یارانه‌ها، کاهش 30 درصدی قیمت آن را در پی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس حمید توسلی مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی، با اشاره به قرار داشتن تولید سخت‌افزارهای رایانه در کشور در مراحل ابتدایی آن، گفت: شرکت بهین تکنولوژی در این طرح، به دنبال برداشتن قدم‌های اول در راه تولید قطعات سخت‌افزاری رایانه در کشور است.

مهندس توسلی هدف تعیین شده برای پروژه را تولید ماهانه 250 عدد از سیستم‌های رایانه‌ای یکپارچه یا AIO عنوان کرد و افزود: بزرگترین مزیت رایانه‌های یکپارچه، رایانه‌های بدون کیس یا All-IN-Oneها، عدم نیازشان به کیس و اسپیکر است که با توجه به فضاهای محدود امروزی، مزیت بسیار مهمی به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی ادامه داد: AIO‌ها پردازنده‌ای به قدرت رایانه‌های معمولی دارند و  در حالی که تمام ویژگی‌های رایانه‌های خانگی را دارا هستند اندازه آن‌ها در نهایت به اندازه یک مانیتور LCD است.

وی با اشاره به قرار گرفتن قطعات سخت‌افزاری مانند پردازنده، مادربورد، کارت گرافیک و دیگر سخت‌افزارهای لازم برای کامپیوتر در پشت این صفحه نمایشِ غالبا لمسی و Full HD، افزود: در واقع در این سیستم‌ها، کیس و مانیتور یکی شده، نیاز به اسپیکر مجزا وجود ندارد، رایانه جای اندکی را اشغال می‌کند و به دلیل نبود کابل‌های موجود در کامپیوترهای معمول، کاربر می‌تواند یک میز کاری منظم داشته باشد.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی افزود: این سیستم‌ها همچنین به این دلیل که احتیاج به فرایند راه‌اندازی پیچیده‌ای ندارند، به محض خریداری قابل استفاده هستند.

مهندس توسلی با اشاره به کاهش چشمگیر برق مصرفی در این سیستم‌ها و امکان نصب آن‌ها بر روی دیوار، گفت: با توجه به مصرف کم برق و فضای اندکی که این کامپیوترها اشغال می‌کند، این محصولات بیشتر برای محیط‌های اداری کوچک، سازمان‌ها، بانک‌ها و... که فضا برای آنها اهمیت زیادی دارد و در عوض سیستمی می‌خواهند که کارآیی بالا و شکل ظاهری قابل توجهی نیز داشته باشد، کاربرد دارد.

وی با اشاره به تکمیل بودن پورت‌های جانبی این سیستم‌ها، از اقبال کاربران خانگی به این دستگاه‌ها نیز خبر داد و گفت: اگر تنها پارامتر انتخاب رایانه ابعاد نمایشگر باشد، قطعا انتخاب رایانه AIO ارجحیت دارد. چون مدل‌های پایه این دستگاه با مانیتورهای ۱۹ اینچ به بالا عرضه می‌شوند، اما حداکثر ابعاد به کاررفته در ساخت نمایشگر لپ تاپ ۱۷ اینچ است و تنوع این دسته از لپ‌تاپ‌ها نیز چندان بالا نیست.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی اظهار کرد: فروش متوسط این دستگاه‌ها در حدود 500 دستگاه در ماه است و چنانچه شرکت بتواند نیمی از این عرضه را با محصول بومی‌سازی شده جایگزین کند، تیراژ ماهانه در حدود 250 دستگاه خواهد شد.

وی افزود: طیف استفاده‌کنندگان از محصول تمامی شرکت‌ها و موسسات مانند بانک‌ها، ادارات دولتی، مدارس، دانشگاه‌ها، رستوران‌ها و ... و همچنین تمامی افراد مانند دانشجویان، دانش‌آموزان و ... است و نمونه‌های باقابلیت این دستگاه نیز برای گیمرها و کاربران حرفه‌ای که به فضای کاربری زیادی نیاز دارند، انتخاب مطلوبی است.

مهندس توسلی با اشاره به آمار فروش سالانه کامپیوترهای بدون کیس اپل، گفت: اپل سالانه در حدود 13 میلیون از این دستگاه را به فروش می‌رساند که با در نظر گرفتن نسبت یک درصدی جمعیت ایران به نسبت جهان، نیاز سالانه بازار ایران به این نوع دستگاه‌ها بیش از 130 هزار دستگاه پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به قیمت 26 الی ۳۰ میلیون ریالی نمونه‌های خارجی این محصول که با تعرفه حدود 55 درصدی به کشور وارد می‌شود، گفت: تولید سیستم‌های رایانه‌ای یکپارچه در داخل کشور با کاهش تعرفه و رقابتی شدن قیمت محصول، کاهش 30 درصدی قیمت آن را در پی خواهد داشت.

وی ضمن بیان این مطلب که تا کنون تنها شرکت مشابه فعال در این زمینه شرکت ماتریکس (ماتریس) است که در حال فعالیت با برند محصولات MSI‌ بوده و از سال ۸۹  تولید این نوع محصولات را داشته، افزود: بر این اساس شرکت بهین تکنولوژی، توانایی تامین نیاز بازار به تنوع محصولات و بازار رو به رشد آن را دارد.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی با بیان اینکه دریافت تسهیلات از صندوق حمایت از صنایع الکترونیک، سرعت اجرای پروژه را افزایش داده است، اظهارکرد: به کمک این تسهیلات کارخانه آماده بهره‌برداری شده است و شرکت با تخصیص مناسب منابع، آماده شروع تولید این محصول و ارائه آن به مصرف کننده نهایی است.

وی همچنین با بیان این که نیاز اولیه سازمان‌ها و ادارات دولتی در حال حاضر امنیت اطلاعات است، اظهار کرد: در این رابطه نیز شرکت بهین تکنولوژی به فناوری جدیدی در ساخت  AIO UNIVO در ارتباط با تفکیک اینترنت و اینترانت داخلی دست یافته است که در سال جاری این محصول را در قالب  AIO به بازار عرضه خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهین تکنولوژی در پایان از مدیریت و کارشناسان صندوق حمایت به دلیل تشخیص صحیح و شناسایی کارآفرینان واقعی تشکر و اظهار امیدواری کرد که این همکاری در آینده توسعه یابد.
۷ خرداد ۱۳۹۶ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید