شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۲:۱۳

اخبار

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق می شود؛ تولید و توسعه ترانسفورماتورهای فشار ضعیف کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق می شود؛  تولید و توسعه ترانسفورماتورهای فشار ضعیف کاربردی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی
محققان دانشگاه صنعتی شریف در صدد هستند تا ترانسفورماتورهای اندازه گیری جریان و ولتاژ در رده های ولتاژی را با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به تولید برسانند.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر سید هاشم اورعی، رئیس هیات مدیره شرکت گروه صنعتی الکترو پژواک آرین گفت: ترانسفورماتور وسیله ای است که انرژی الکتریکی را از ولتاژ و جریانی به ولتاژ و جریان دیگری تبدیل می کند.

وی با اشاره به هدف اصلی در این شرکت که محققان آن از فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف هستند، اظهار کرد: هدف از انجام این طرح، تولید انواع ترانسفورماتورهای اندازه گیری جریان و ولتاژ در رده های ولتاژی مختلف قابل استفاده در مراکز تولید، انتقال و توزیع برق و همچنین سازندگان تابلوهای برق، مراکز صنعتی بزرگ و کوچک است.

وی افزود: به طور کلی می توان گفت هر کجا ولتاژ و جریان بالا حضور دارد، استفاده از ترانس های اندازه گیری ضروری و حیاتی خواهد بود.

اورعی با بیان اینکه این شرکت از 28 سال پیش با هدف طراحی و تولید انواع ترانسفورماتورهای حفاظت و اندازه گیری راه اندازی شده است، تصریح کرد: ما از ابتدا به دنبال خرید و واردات این محصولات نبوده ایم و با هدف طراحی و تولید، کار خود را در این شرکت آغاز کرده ایم؛ چون معتقدیم که دانش فنی خریدنی نیست و باید تدوین شود.

به گفته وی از این ترانسفورماتورها می توان در صنایع مختلفی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، هوایی و ... بهره برد.

وی با بیان اینکه تا کنون قراردادهایی برای تامین مواد اولیه منعقد کرده ایم، بیان داشت: بنا داریم برای اولین بار با یک شرکت اتریشی-آلمانی تحت عنوان شرکت زلیسکو قرارداد تکنولوژیکی جهت توسعه فعالیت ها منعقد کنیم.

به گفته دکتر اورعی، این قرار داد می تواند منجر به رقابت با کشورهای فعال در این زمینه باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه هدف ما در این شرکت ارتباط صنعت و دانشگاه است، عنوان کرد: به همین دلیل است که فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در این شرکت فعالیت می کنند تا ترانسفورماتورها را با به روزترین دانش روز طراحی و به تولید برسانند.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی انرژی بادی ایران با بیان اینکه تا کنون بخش اعظم ترانسفورماتورها وارداتی هستند و قیمت بالایی دارند، گفت: حداقل 50 درصد این نوع محصول، از خارج وارد کشور می شد اما می توان با تولید آن، سالی 10 میلیون دلار صرفه جویی برای کشور ایجاد کرد.

به گفته وی، بازار داخلی را می توان به دو گروه ترانس های با دقت بسیار بالا (صنایع هواپیمایی و بخشی از صنایع نفتی) و ترانس های متداول (خطوط پست، تابلوبرق های مرتبط با صنایع کشاورزی و...) تقسیم کرد.

وی افزود: ترانس های دقت بالا اغلب از طریق واردات و از کشورهای اروپایی تامین می شوند؛ این ترانس ها باید دارای کلاس های دقت فوق العاده بالای باشند تا بتوانند نیاز صنایع بسیار حساس را برطرف کنند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۳۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید