چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۴

اخبار

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد: ساخت سیستم احضار پرستار هوشمند

با پشتیبانی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک محقق شد: ساخت سیستم احضار پرستار هوشمند
دستگاه احضار پرستار هوشمند با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) ساخته شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، هدف از حمایت این طرح، تولید سیستم احضار پرستار هوشمند و کمک به بیمار نیازمند و ارتباط صوتی بین بیمار و پرستار با رعایت کلیه اصول ایمنی است.

مجتبی خلیل‌نژاد امیری مدیر عامل شرکت فناوری پزشکی طبفا درباره جزئیات این سیستم گفت: سیستم احضار پرستار هوشمند با قابلیت ضبط مکالمات و امکان پیگیری توسط سیستم HIS بیمارستان است. این سیستم هوشمند به طور غیر خاص در سایر موارد نیز قابل استفاده است و تحت پروتکل IP عمل می‌کند.

وی در خصوص اجزای اصلی سازنده این دستگاه افزود: پنج بخش اصلی دستگاه احضار پرستار طبفا شامل پنل داخل کنسول (در مدل‌های دارای مانیتور لمسی و یا بدون مانیتور لمسی)، شاسی زیر بالشتی هوشمند، کلید کششی آنتی باکتریال سرویس بهداشتی، چراغ سردری و گوشی تلفن مرکزی ایستگاه پرستاری است.

خلیل‌نژاد امیری ادامه داد: کلیه قسمت‌ها بر اساس استاندارد مورد تایید وزارت بهداشت طراحی و ساخته شده است. پنل داخل کنسول علاوه بر کلید هشدار و بازنشانی وظیفه برقراری تماس صوتی بین بیمار و ایستگاه پرستاری را برعهده دارد. در مدل مانیتور‌دار دستگاه با اتصال به سیستم نرم افزاری بیمارستان، اطلاعات بیمار اعم از نام و نام خانوادگی، نوع بیماری، پزشک معالج و تاریخ بستری را به صورت خودکار نمایش داده و قابلیت‌های دیگری اعم از پخش فیلم‌های آموزشی، موزیک و پیام صوتی را نیز دارد.

مدیر عامل این شرکت در خصوص نحوه عملکرد اجزا سیستم احضار پرستار هوشمند گفت: شاسی زیر بالشتی، یک کلید آنتی باکتریال با اتصال سیمی ارتجاعی است که در اختیار بیمار قرار دارد تا در مواقع لزوم بتواند به پرستار هشدار دهد. همچنین کلید سردری یک استاندارد جهانی مربوط به این محصول است؛ در صورت هشدار باید چراغ سردر اتاق مربوطه روشن شود.

به گفته وی، تلفن مرکزی ایستگاه پرستاری مسئولیت نشان دادن اتاق بیمار نیازمند کمک و ارتباط صوتی بین بیمار و پرستار را با رعایت کلیه اصول ایمنی اعم از در لیست قرار دادن تماس های همزمان و تعریف اتاق‌های ضروریتر و انتصاب اولویت به آنها را بر عهده دارد.

خلیل نژاد امیری در خصوص بازار مصرف این دستگاه خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان سیستم احضار پرستار هوشمند شامل بیمارستان‌ها و مراکز کلینیکی و پاراکلینیکی هستند. همچنین در راستای صادرات محصول به اروپا تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه ناینروده هلند امضاء شده و مراحل اداری ثبت شرکت در آلمان به اتمام رسیده است تا محصولات طبفا تحت لایسنس پژوهشی این دانشگاه به بازار اروپا و بعد از آن به بازار ایالات متحده صادر شود.

به گفته مدیر عامل این شرکت، سیستم احضار پرستار هوشمند طبفا، دارای کلیه استانداردهای اساسی وزارت بهداشت اعم از کلید زیربالشی آنتی باکتریال، چراغ سردر، کلید کششی سرویس بهداشتی و دستگاه مرکزی ایستگاه پرستاری است. همچنین در حال حاضر محصول دارای مجوز ساخت اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت وISO 13485  بوده و در حال دریافت نشان CE است.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر قابلیت‌های این سیستم جهت سرویس‌دهی بهتر بیماران که از سوی شرکت سازنده در اختیار پرسنل درمان قرار می‌گیرد می توان به «استفاده از پردازشگر بر پایه ARM و سیستم عامل لینوکس و برنامه نویسی بر روی آن»، «استفاده از پروتکل IP وتکنولولوژی VOIP»، «ارتباط صوتی دو طرفه بین بیمار و پرستار به صورت ایمن»، «صفحه نمایشگر تاچ اسکرین با اتصال خودکار به HIS و نمایش اطلاعات بستری بیمار»، «انتقال تماس به تلفن همراه پرستار ، سرپرستار، مدیر بخش و ...»، «پنل مشاهده وضعیت تختهای بستری به صورت آنلاین و از طریق اینترنت» و «ارایه اطلاعات درمانی و کمک آموزشی بر روی صفحه نمایش جهت رضایت خاطر بیمار» اشاره کرد.

مدیر عامل این شرکت در خصوص اثرگذاری حمایت صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در راستای پیشبرد این طرح و گسترش فعالیت شرکت تصریح کرد:  در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به رویکرد اقتصاد مقاومتی، فناوری پزشکی طبفا در اجرای طرح‌های خود از حمایت‌های معنوی و مادی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک سود برده و این حمایت‌ها کمک شایانی در توسعه این مجموعه داشته است به طوری که در حال حاضر نزدیک 50 نفر از فارغ التحصیلان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد دانشگاه‌های معتبر کشور در این مجموعه مشغول به کار هستند.

 انتهای پیام/م

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۱:۴۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید