دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۰:۳۳

اخبار

دکتر وحدت در نشست فناوری ایران-ایتالیا خبرداد: حمایت صحا از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی با هدف انتقال فناوری

دکتر وحدت در نشست فناوری ایران-ایتالیا خبرداد:  حمایت صحا از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی با هدف انتقال فناوری
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از آمادگی صحا جهت حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت‌های ایرانی و ایتالیایی با هدف انتقال فناوری به کشور خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صحا، نشست مشترک علم، فناوری و نوآوری ایران و ایتالیا در راستای عملیاتی کردن برنامه بین‌المللی‌سازی پژوهش و فناوری و اتصال علمی، فنی و تجاری میان بخش پژوهش و کسب و کار ایران با ایتالیا صبح چهارشنبه سی‌ام فروردین ماه سال جاری در سالن همایش‌های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این نشست مشترک علاوه بر برگزاری کارگاه‌های مشترک، مذاکرات رودررو میان شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی با طرف‌های ایتالیایی برگزار و همچنین زمینه انتقال تجربیات در حوزه‌های نوآوری و تکنولوژی میان دو کشور بررسی شد.

همچنین در این نشست 119 نفر به همراه وزیر آموزش، علوم و تحقیقات ایتالیا حضور داشتند که شامل 27 دپارتمان دانشگاهی، 25 شرکت، 13 مرکز تحقیقات ملی و 5 مرکز تحقیقات از سایر نهادهای ایتالیا حضور بودند. 154 شرکت‌کننده از سوی ایران نیز حضور داشتند که شامل 127 شرکت دانش‌بنیان و شرکت بزرگ، 14 دانشگاه، 7 پژوهشگاه و مرکز تحقیقاتی و 4 سازمان و 2 آزمایشگاه می‌شود.

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) به عنوان یکی از قدیمی ترین صندوق های حمایتی با هدف حمایت از شرکت های حوزه صنایع الکترونیک در ایجاد ارتباط با شرکت های خارجی در راستای تقویت توان داخلی در بخش های مختلف الکترونیک در این نشست حضور داشت.

دکتر علی وحدت رییس هیئت مدیره و مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در بخش استراتژی های نوآوری، سیاست های استارتاپ و بین المللی سازی این نشست ضمن معرفی خدمات و تسهیلات صحا از حمایت 1800 پروژه حوزه صنایع الکترونیک توسط صندوق از ابتدای فعالیت تا پایان سال 2016 میلادی خبرداد.

وی تاکید کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) علاقمند است که از طریق ارائه خدمات مالی و اعتباری به شرکت‌های ایرانی که قصد سرمایه گذاری مشترک با شرکت‌های ایتالیایی با هدف انتقال فناوری دارند، کمک کند.

مدیرعامل صحا خاطرنشان کرد: ایران ظرفیت قابل توجهی از منابع انسانی تحصیل کرده و متخصص، زیرساخت‌های مناسب دارد که معتقدیم پتانسیل خوبی جهت توسعه صنعت ICT و انرژی‌های نو نظیر انرژی خورشیدی است که این موضوع اولویت‌های صحا نیز به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ج

 

۳۰ فروردین ۱۳۹۶ ۱۶:۴۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید