جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۴:۵۴

اخبار

وزیر صنعت، معدن و تجارت: برگزاری جشنواره‌های علمی راهی برای پیشرفت و ایجاد نوآوری‌های جدید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت: برگزاری جشنواره‌های علمی راهی برای پیشرفت و ایجاد نوآوری‌های جدید است
نعمت‌زاده گفت: وجود یک عنصر علمی در صنعت، می‌تواند علاوه بر پیشرفت به ایجاد نوآوری‌های جدید در آن منجر شود که برگزاری جشنواره‌های علمی میتواند در این رمینه اثرگذار باشد.

به گزارش روابط عمومی صحا، محمدرضا نعمت‌زاده صنعت، معدن و تجارت درباره اثرگذاری برگزاری جشنواره‌های علمی در حوزه صنعت اظهار کرد: امروزه آموزش‌های سنتی در دنیای پیچیده برای منابع انسانی که موتور محرکه توسعه پایدار کشور محسوب می‌شوند، ناکافی است بنابراین باید توجه به آموزش‌های همه‌جانبه و فراگیر در جهت توسعه پایدار صورت گیرد در واقع با پیشرفت در مراکز علمی و تربیت نیروی انسانی باید در مسیر رشد قرار گیریم.

وی ادامه داد: توجه به صنعت نوآورانه و پیشرفته و استفاده از دانش بومی با امداد از توانمندی‌ دانشگاه‌های صنعتی می‌تواند در این زمینه موثر باشد بنابراین با بکارگیری و استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور باید در مسیر تبدیل علم به حرفه و صنعت گام برداریم.

نعمت زاده با بیان اینکه دستاوردهای علمی و فناوری باید در جهت خدمت به بشریت مورد استفاده قرار بگیرند گفت: خوشبختانه با تلاش محققان و متخصصان، کشور در این مسیر قرار گرفته اما در این مسیر باید از دانش و علم بهره بیشتری برده شود باید فناوری‌های نوین را در تمامی صنایع کشور دنبال کنیم.

وی برگزاری جشنواره های علمی را ایجاد پل ارتباطی دانش و فناوری با صنعت دانست و ابراز کرد: اگر صنعت کشور بتواند با مراکز علمی و تحقیقاتی ارتباط خوبی برقرار کند بیش از دانشگاه ، صنعت از این ارتباط منتفع خواهد شد. همچنین وجود یک عنصر علمی در صنعت، می‌تواند علاوه بر پیشرفت به ایجاد نوآوری‌های جدید در آن منجر شود که برگزاری جشنواره‌های علمی میتواند در این رمینه اثرگذار باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین عنوان کرد: حوزه صنعت چاپ سه بعدی نیز از شاخه های فناوری است که دنیا به سرعت در حال پیشرفت در آن است بنابراین برگزاری این جشنواره می تواند اتفاق خوبی برای این حوزه باشد تا همپای سایر کشورها در مسیر سازندگی قرار گیریم.

نخستین نمایشگاه صنعت چاپ سه بعدی و مسابقه انتخاب بهترین چاپگرهای سه بعدی ایرانی توسط ستاد توسعه فناوری های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی و با همکاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان از 11 تا 13 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود. علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به وبسایت3dshow.ir مراجعه فرمایند.
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ ۱۱:۴۶
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری |

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید