پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۳۶

اخبار

تولید سیبل الکترونیکی با حمایت صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک

تولید سیبل الکترونیکی با حمایت صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک
متخصصان کشورمان با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) سیبل الکترونیکی ورزش تیراندازی تولید کردند.

به گزارش روابط عمومی صحا، مهندس ناصر رنجبر مدیرعامل شرکت فن پردازان بدیع با اشاره به حمایتهای صحا جهت تولید این محصول الکترونیکی پرکاربرد در ورزش تیراندازی درباره مشخصات فنی طرح گفت: هنگامی که تیرانداز شلیک می‌کند گلوله به سیبل برخورد کرده و یک نوار لاستیکی یا کاغذی را پاره می‌کند و صوت منتشر شده از این پارگی به سنسورها می‌رسد و محل دقیق اصابت گلوله با شناسنامه شلیک شامل امتیاز شلیک و زمان شلیک در یک برد الکترونیکی محاسبه می‌شود و برای کامپیوتر تیرانداز به صورت  wifi  ارسال می‌شود ؛ در نهایت تیرانداز روی مانیتور خود می‌تواند این اطلاعات را مشاهده کند.

وی درباره مشکلات فعلی سیبلهای غیر الکترونیکی توضیح داد: در وضعیت فعلی در بحث آموزش تیراندازی، سیبل‌های تیراندازی در حقیقت یونولیت‌هایی هستند که روی آن‌ها دایرههایی چاپ شده است و تیراندازان باید به سمت آنها شلیک کنند اما امکان رویت نقطهای را که به آن شلیک کرده‌اند، ندارند چون سیبل‌ها در فاصله‌های 100 تا 700 متری قرار دارد بنابراین باید کل فشنگ‌های خود را شلیک کنند و از سوی دیگر همه افراد حاضر در میدان تیر، شلیک‌های خودشان را تمام کنند سپس اسلحه‌ها را زمین بگذراند، به سمت سیبل حرکت کرده تا ببینند که به چه نقاطی تیراندازی کرده‌اند.

مهندس رنجبر ادامه داد: اینکه آیا کل تیرهایی که در سیبل هر فرد است مربوط به همان تیرانداز است یا خیر؟ و اینکه کل سوراخ‌هایی که در سیبل است مربوط به چه شماره‌ای از شلیک است از جمله ابهامات کار با سیبلهای غیر الکترونیکی محسوب میشود.

وی تصریح کرد: این درحالی است که با سیستم های پیشرفته هر فرد می تواند شناسنامه هر شلیک خود را به صورت همزمان روی مانیتور خود ببیند و نمره بگیرد تا برای شلیک بعدی قلق‌گیری بهتری انجام دهد که صرفه جویی بسیار زیادی در وقت، فشنگ و هزینه‌های دیگر میدان تیر می‌شود.

مهندس رنجبر خاطرنشان کرد: عمومی سازی و تسهیل و یادگیری ورزش تیراندازی، جهت دهی به نوع آموزش‌ها و هدفمند کردن آموزش‌ها، بالا بردن جذابیت این ورزش با ایجاد مسابقات زنده(Online) و ایجاد انگیزه در جوانان، ارزانسازی جهت استفاده همگانی این ورزش، ایجاد سیستم‌های نظارتی و رقابتی یکپارچه جهت استعدادیابی و نخبه یابی در تیراندازی، بهینه سازی سیستم‌های آموزش در نیروهای مسلح از جمله نتایج کاربرد سیبل‌های الکترونیکی به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تاکنون 64 دستگاه سیبل پیشرفته (10 متر، 50 متر، 100 متر) با تجهیزات خط آتش به دهکده دفاع مقدس بسیج اصفهان فروخته شده است، اظهارکرد: همچنین با ارگان‌های دولتی، نظامی و خصوصی مانند یگان ویژه زیر مجموعه‌های سپاه، فدراسیون تیراندازی، سازمان‌های گردشگری، هتل‌ها، کانون‌های فرهنگی مساجد مذاکره انجام شده است که با حمایت مالی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک درصدد تامین نیاز متقاضیان هستیم.

به گفته وی این محصول در نمایشگاه ایپاس سال 94 با حمایت صحا به نمایش درآمد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

 

۲۷ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۰۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید