پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۵:۴۷

اخبار

حمایت ویژه صحا از برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

حمایت ویژه صحا از برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی
طرح‌های برگزیده سی‌‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی جهت دریافت تسهیلات به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی صحا، حسام خانکشی‌زاده رئیس اداره ارزیابی‌ طرح‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با بیان اینکه حمایت از جشنواره‌های ابداعات و ابتکارات با هدف معرفی نوآوران و فناوران یکی از برنامه‌های ویژه صحا محسوب می‌شود، گفت: همانند سال‌های گذشته همزمان با برگزاری سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، صندوق حمایت از صنایع الکترونیک آمادگی خود را جهت حمایت از طرح‌های برگزیده جشنواره اعلام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حمایت‌های صحا شامل اعطای تسهیلات ارزان قیمت و صدور ضمانت‌‌نامه است، تصریح کرد: چنانچه طرح‌های پذیرش شده در حوزه الکترونیک و زمینه‌های حمایتی صندوق باشند، به شرط توجیه فنی و اقتصادی می‌توانند از تسهیلات مالی با نرخ سود ترجیحی بین 5 تا 15 درصد بهره مند شوند.

رئیس اداره ارزیابی‌ طرح‌های صحا خاطرنشان کرد: همچنین مجریان این طرح‌ها چنانچه در اجرای قرارداد با سایر نهادها و خریداران طرح‌هایشان نیازمند ضمانت‌نامه باشند می‌توانند از خدمات صدور ضمانت‌نامه صحا استفاده کنند. بر اساس آیین‌نامه تضمین برای معاملات دولتی، ضمانت‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه‌های اجرایی معتبر است.

خانکشی‌زاده ادامه داد: از جمله ویژگی‌های ضمانت‌نامه‌های صحا این است که سپرده‌ای از متقاضیان دریافت نشده و کارمزد آن بسیار کمتر از سیستم بانکی است، در حالیکه در سیستم بانکی باید حداقل  ١٠ درصد مبلغ ضمانت‌نامه بلوکه شود.

وی یادآور شد: تجهیز آزمایشگاه‌های تخصصی و مرجع، اخذ تاییدیه‌های داخلی و بین المللی، آموزش تخصصی کوتاه‌مدت، حمایت از تحقیقات کاربردی و توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی از جمله زمینه‌های حمایتی صحا به شمار می‌رود.

گفتنی است، مراسم تقدیر از برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی امروز صبح با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در هتل المپیک تهران برگزار شد.

وی در پایان اعلام کرد که برگزیدگان سی‌امین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که متقاضی دریافت تسهیلات صحا هستند می‌توانند با مراجعه به وب‌گاه صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) به نشانی www.esfrd.ir  و تکمیل پرسشنامه‌ مرتبط، درخواست خود را به صورت الکترونیکی ارسال کنند.

۲۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید