پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۴۳

اخبار

حمایت 23 میلیارد ریالی صحا از طرح های صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد

حمایت 23 میلیارد ریالی صحا از طرح های صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات استان یزد
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک کشور(صحا) از حمایت 23 میلیارد ریال صحا از 13 طرح حوزه صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر علی وحدت رییس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا در نشست با مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد و رئیس پارک علم و فناوری استان یزد که در محل پارک برگزار شد، گفت: استان یزد همواره ظرفیت‌هایی جدی در زمینه علم و فناوری داشته که پایه و اساس آن بر پایه نیروی انسانی نخبه، سختکوش و صادق بوده است. همچنین

وحدت با بیان اینکه استان یزد در توسعه کسب و کارهای نو در کشور پیشرو بوده است، افزود: در دنیای امروز حوزه IT، حوزهای با صرفه اقتصادی و ارزش افزوده بالاست و سهم مهمی در توسعه کسب و کارهای نو و مبتنی بر علم و فناوری دارد.

وی ادامه داد: اساس رشد کسب و کارهای IT، مبتنی بر نیروی انسانی است که استان یزد با توجه به نیروی انسانی نخبه خود می تواند جایگاه خوبی در حوزه IT کشور به دست آورد.

مدیرعامل صحا در ادامه گفت: در بحث تامین مالی کسب و کارهای IT ، تاکنون بسیاری از راه حل‌های نوین در کشور ایجاد نشده است اما صحا تلاش کرده است روش هایی مانند تامین مالی از طریق فرابورس، سرمایه‌گذاری ریسک پذیر و خیرین را ایجاد کند.

وی ادامه داد: در بحث انتقال فناوری هم توسعه ارتباطات خارجی را در دستور کار داریم به گونه ای که شرایط یادگیری فناوری در کشور فراهم شود.

مدیرعامل صحا با اشاره به حضور دو روزه کارشناسان صندوق حمایت از صنایع الکترونیک در پارک علم و فناوری استان یزد جهت بررسی طرح‌ها برای اعطای تسهیلات گفت: در مجموع 23 میلیارد ریال تسهیلات از سوی صحا برای حمایت از 13 طرح حوزه صنایع الکترونیک و فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد مصوب شد که در آینده نزدیک به متقاضیان اعطا خواهد شد.

در ابتدای این نشست هم اکرم فداکار، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد با اشاره به دغدغه شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد در بحث تامین مالی، اظهارکرد: در این زمینه تلاش کردیم از روش‌های متنوع و همه ابزارهای موجود استفاده کنیم که خوشبختانه با حمایت ویژه صحا و ارتباط مستمری که با صندوق پژوهش و فناوری استان وجود دارد، موفق شدیم منابع اعتباری ویژه‌ای برای شرکت‌های استان یزد فراهم کنیم.

وی با اشاره به دستور ویژه رییس جمهور مبنی بر توسعه اشتغال در حوزه IT، گفت: دستور ویژه رییس جمهور به وزارت ارتباطات برای توسعه اشتغال، نشان دهنده نگاه و رویکرد مثبت دولت به حوزه IT و ظرفیت قابل توجه این بخش برای توسعه اشتغال است.

وی با تشکر از مسئولین نظام صنفی رایانه‌ای و پارک علم و فناوری استان یزد، گفت: با توجه به پتانسیل بالای استان یزد در زمینه نیروی انسانی متخصص حوزه IT ، امیدواریم بتوانیم حرکت‌های خوبی در این زمینه در استان یزد رقم زنیم.

در این نشست مدیرعامل صحا را دکتر قربانی سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی، مهندس خانکشی زاده رئیس اداره ارزیابی‌ طرح‌ها، مهندس بیاری و مهندس رستمی از کارشناسان صحا همراهی کردند.





 

۱۰ بهمن ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید