پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۰۳

اخبار

در کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری: الزامات مالی و نهادی ورود به شبکه تامین جهانی بررسی شد

در کنفرانس بین المللی مدیریت فناوری: الزامات مالی و نهادی ورود به شبکه تامین جهانی بررسی شد
پانل الزامات مالی و نهادی ورود به شبکه تامین جهانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری را برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی صحا، ششمین کنفرانس بین المللی و دهمین کنفرانس ملی مدیریت فناوری به همت انجمن مدیریت فناوری ایران و با حضور حدود 1000 نفر از متخصصان دانشگاهی، صنعتی و دولتی حوزه مدیریت فناوری ایران طی روزهای 18 و 19 آذرماه سال جاری در پژوهشگاه صنعت نفت تهران برگزار شد.

از جمله محورهای اصلی این کنفرانس می­توان به بخش مقالات داخلی و خارجی، سخنرانی مدعوین خارجی( بیش از 20 مهمان خارجی) و پانل­های تخصصی اشاره کرد که این پانل­ها با تلاش و مدیریت نهادهای مختلف دولتی و خصوصی در حوزه­های مرتبط با مدیریت فناوری با هدف بحث و تبادل نظر پیرامون چالش­ها و مسائل فناوری کشور در کنار کنفرانس برگزار شده است.

صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در راستای توسعه فناوری در صنایع و نقش زنجیره­تامین جهانی در توسعه فناوری بنگاه­ها پانل تخصصی " الزامات مالی و نهادی ورود به شبکه تامین­جهانی" را با همکاری انجمن مدیریت فناوری ایران در کنار ششمین کنفرانس بین­المللی مدیریت فناوری برگزار کرد تا یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز در مسیر توسعه فناوری صنایع کشور به خصوص صنایع پیشرفته را به بحث و بررسی بگذارد.

صحا در این نشست به بررسی موانع و راهکارهای تقویت بنگاه­های داخلی جهت ورود بازار جهانی، به عنوان یکی از مهم­ترین منابع نوآوری و فناوری با حضور متخصصان دانشگاهی حوزه مدیریت فناوری، مدیران صنایع و خبرگان سیاست­گذاری دولتی پرداخت.

یکی از مهم­ترین محورهای اصلی این پانل موانع ورود شرکت­های ایرانی به زنجیره تامین جهانی  بود که صاحبنظران مهمترین موانع را مانع سیاسی، عدم شناخت از زنجیره تامین، ساختارهای نهادهای مالی، لزوم تغییر حرکت به سمت همکاری فناوری در مقابل انتقال فناوری، عدم وجود شرکت های بزرگ با دیدگاه جذب شرکت های نوآور و همکاری با طرف های خارجی و فقدان مهارت نیروی انسانی برای همکاری با شرکت های خارجی عنوان کردند.

موانع توسعه فناوری از  فرصت ورود به شبکه جهانی، نقش  پیوست فناوری در حمایت و استفاده از فرصت شبکه جهانی، نقش دولت در حمایت از ارتقای مشارکت شرکت­ها و فعالان اقتصادی در زنجیره تولید جهانی، دیدگاه سیاستی مناسب حمایت از ورود شرکت­ها و فعالان اقتصادی(سیاست ماموریت­گرا در مقابل سیاست­های اشاعه­گرا- حمایت از بنگاه­های بزرگ در مقابل حمایت از بنگاه­های کوچک و متوسط- تجمیع تحت یک برند و ...) و مهمترین الزامات مالی مورد نیاز و نقش هریک از نهادهای مالی در جهت تامین نیاز مالی بنگاه­ها از دیگر محورهای اصلی این پانل بود.


 


 

 


 

۲۱ آذر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید