دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۱۴

اخبار

وحدت در نشست فرصت نوین تأمین مالی صنایع الکترونیک از طریق فرابورس: تأمین مالی مهم‌ترین مانع کسب و کار شرکت های ایرانی است

وحدت در نشست فرصت نوین تأمین مالی صنایع الکترونیک از طریق فرابورس:  تأمین مالی مهم‌ترین مانع کسب و کار شرکت های ایرانی است
مدیر عامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) تأمین مالی را مهم‌ترین مانع کسب و کار شرکت های ایرانی بر اساس گزارش‌های بین المللی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر وحدت در نشست آشنایی با فرصت نوین تامین مالی صنایع الکترونیک از طریق فرابورس که صبح یک‌شنبه 16 آبان ماه سال جاری در محل معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن  تجارت برگزار شد، افزود: طبق آخرین گزارش بین‌المللی رقابت‌پذیری جهانی در سال 2016-2017، مهم‌ترین مانع کسب و کار در بین موانع موجود بر سر راه توسعه شرکت‌ها در ایران مسأله تأمین مالی در مراحل مختلف چرخه تولید تا فروش محصول است.

وی با اشاره به اینکه تا چندی قبل تمرکز اکثر مراکز ارائه‌دهنده خدمات مالی به شرکت‌ها تنها معطوف به ارائه تسهیلات و حمایت‌های مستقیم بود، ادامه داد: خوشبختانه در چندسال اخیر شاهد یک نوع تغییر دیدگاه اساسی در خصوص استفاده از این قبیل حمایت‌ها و حرکت به سمت توسعه استفاده از شیوه‌های نوین تأمین مالی از قبیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، صندوق‌های تأمین مالی، مشارکت در تولید و سرمایه‌گذاری و غیره هستیم. در همین رابطه در پانلی که با عنوان «سازوکارهای حمایت غیرمستقیم با تاکید بر مدل‌های تأمین مالی صنایع پیشرفته» با حضور متخصصان مرتبط در اجلاس فعالان صنایع الکترونیک در مردادماه سال جاری برگزار شد به بیان مزایای هر یک از آنها پرداخته شد.

دکتر وحدت خاطر نشان کرد: تأمین مالی از طریق بازار سرمایه به عنوان یک شیوه نوین تأمین سرمایه لازم برای شرکت‌ها محسوب می‌شود که از سویی به دلیل محدودیت اندازه شرکت برای ورود به بورس یا فرابورس شرکت‌های فناور و دانش-بنیان فعال در حوزه الکترونیک کشور که طیف وسیعی از آن‌ها در زمره شرکت‌های کوچک و متوسط  قادر به بهره‌مندی از امکانات و مزایای آن نبودند.

به گفته مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع الکترونیک، در راستای حل این مشکل، شرکت فرابورس ایران بازار جدیدی را با عنوان «بازار شرکت‌های کوچک و متوسط» در دست راه‌اندازی دارد تا این شرکت‌ها نیز  بتوانند از فرصت نوین فراهم شده جهت تأمین سرمایه مورد نیاز رشد و توسعه خود استفاده کنند.

دکتر وحدت ادامه داد: همچنین صحا به عنوان یکی از صندوق‌های حمایتی و شناخته شده در صنایع الکترونیک در برنامه های توسعه ای خود در نظر دارد که صرفا بر سرمایه خود تکیه نکرده و با استفاده از روش‌های نوین تأمین مالی فضای رشد و توسعه این صنعت پیشرفته را بهبود بخشد.

وی افزود: امید است این نشست و به دنبال آن همکاری‌های آتی صحا و شرکت فرابورس ایران زمینه‌های ورود شرکت‌های فعال صنعت الکترونیک کشور به این حوزه را فراهم کند. همچنین برای تسهیل، شتاب بخشیدن و اجرایی‌کردن این منظور، مشوق‌ها و تسهیلاتی نیز پیش‌بینی شده که شامل «ارائه تسهیلات با حداقل نرخ کارمزد صحا جهت جبران هزینه¬های ثبت¬نام، پذیرش در فرابورس، تهیه طرح توجیهی و ...» و «اولویت در ارائه تسهیلات برای شرکت-های موفق به عرضه سهام در فرابورس» است.

مدیر عامل صحا در پایان تصریح کرد: با هماهنگی به‌عمل آمده با شرکت فرابورس ایران قرار شده است تا، پرونده شرکت¬های صنعت الکترونیک که از طریق صندوق صحا به فرابورس معرفی شده‌اند با اولویت بالا و در کمترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گیرند.

۱۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید