جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۶:۴۸

اخبار

مدیرعامل صحا خبرداد: صدور 750 میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت های صنایع الکترونیک تا پایان سال

مدیرعامل صحا خبرداد:  صدور 750 میلیارد ریال ضمانت نامه برای شرکت های صنایع الکترونیک تا پایان سال
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از صدور 750 میلیارد ریال ضمانت‌نامه برای شرکت‌های صنایع الکترونیک تا پایان سال جاری خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صحا، مجمع عمومی میان دوره‌ای صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) روز سه شنبه 11 آبان ماه در معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت با نمایندگان اعضای مجمع شامل وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد.

دکتر وحدت در این جلسه ضمن تشریح فعالیت‌ها و عملکرد صحا در سال 1395 گفت: از جمله اهداف صندوق صندوق در سال‌جاری افزایش ضمانتنامههای فعال به مبلغ 750 میلیارد ریال در انتهای سال خواهد بود که تاکنون صندوق موفقیت‌های چشمگیری در این زمینه داشته و استقبال خوبی هم از سوی شرکت‌ها با توجه به ویژگی‌های حمایتی ضمانت‌نامه‌های صحا صورت گرفته است که در صورت تحقق، این میزان سه برابر عملکرد سال گذشته خواهد بود.

مدیرعامل صحا، اخذ خط اعتباری و تخصیص منابع مالی از طریق شبکه بانکی و سایر نهادهای مالی جهت افزایش پوشش مالی صنایع الکترونیک را یکی دیگر از برنامه‌های صندوق عنوان کرد.

وی اجرایی شدن روند سرمایهگذاری ریسکپذیر را یکی از برنامه‌های عملیاتی شش ماهه دوم سال جاری صحا ذکر کرد و ادامه داد: در این زمینه بسترسازی لازم صورت گرفته و حتی جلساتی هم با کارگزاران بخش خصوصی از جمله صندوق‌های پژوهش و فناوری غیر دولتی برگزار شده که بزودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وحدت خاطرنشان کرد: جلب مشارکت خیرین فناوری جهت سرمایهگذاری در شرکتهای نوپا و سرمایهپذیر به عنوان یکی از روش‌های تامین مالی این بخش بسیار کارگشا خواهد بود که صحا مذاکراتی را در این بخش انجام داده که بزودی به نتیجه می رسد.

وی در پایان حمایت ویژه از فعالیتهای R&D، آموزش تخصصی و اخذ گواهیهای کیفی شرکت های صنایع الکترونیک را یکی از برنامه های سال جاری صحا عننون کرد.

 

۱۵ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۳۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید