یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۰:۳۶

اخبار

نشست معاون وزیر صنعت با مدیرعامل و مدیران صحا

نشست معاون وزیر صنعت با مدیرعامل و مدیران صحا
سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با مدیرعامل و مدیران صحا دیدار وگفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، در این دیدار که صبح روز یک شنبه ششم تیرماه برگزار شد، دکتر صادق زاده سرپرست معاونت آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری گفت: در این راستا صحا با توجه به ارزش افزوده فراوان صنعت الکترونیک باید وارد سرمایه‌گذاری مشترک داخلی و خارجی و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر در این حوزه شود.

وی افزود: در اعطای تسهیلات مالی باید توزیع جغرافیایی مدنظر باشد به طوریکه بتوان از شرکت‌های فعال حوزه الکترونیک تمامی استان ها پشتیبانی کرد همچنین باید تلاش شود که حمایت های صحا تمامی زیرشاخه های الکترونیک را شامل شود،البته عملکرد صندوق موید رعایت این نکات است.

دراین نشست دکتر وحدت رئیس هئیت مدیره و مدیرعامل صحا ضمن تشریح خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک و عملکرد صحا گفت: در تمامی فعالیت های حمایتی صحا تلاش شده است که توزیع استانی مدنظر باشد و طرح های مورد حمایت از تمامی استان ها باشند.

وی با اشاره به تعامل صحا با صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: با توجه به اینکه بر اساس آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی؛ ضمانت‌نامه‌های صادره توسط صحا معادل ضمانت‌نامه‌های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است، با صندوق نوآوری و شکوفایی به تفاهم رسیده ایم که ضمانت‌نامه‌های حوزه الکترونیک آنها توسط صندوق صادر شود.

وحدت در ادامه با اشاره به مدل صحا در سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیرگفت: هدفگذاری صحا ورود مستقیم در اجرای سرمایه‌گذاری ریسک پذیر نیست و صحا به دنبال استفاده از ظرفیت و پتانسیل بخش خصوصی مانند صندوق‌های پژوهش و فناوری است.

دکتر وحدت خاطرنشان کرد: مدل اجرایی سرمایه گذاری ریسک پذیر صحا به این شکل است که یک شرکت خصوصی یا صندوق خصوصی سبدی شامل حداقل 5 طرح با رعایت مشخصات و استانداردهای از پیش تعیین شده جهت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر ارائه می‌کند، سپس صحا با اعطای تسهیلات ٥ ساله با نرخ سود ٦ درصد به میزان سرمایه‌ای که شرکت یا صندوق سرمایه‌گذاری می کنند، از طرح‌ها حمایت خواهد کرد.

وی افزود: به طور کلی هدف از اجرای این روش، ترویج سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر توسط بخش خصوصی و نهادینه کردن این فرهنگ در اقتصاد کشور است.

۶ تیر ۱۳۹۵ ۱۸:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید