یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۱۰

اخبار

بهینه سازی تولید صفحه کلید و موشواره به همت مهندسان ایرانی

بهینه سازی تولید صفحه کلید و موشواره به همت مهندسان ایرانی
متخصصان یکی از شرکت های فعال حوزه قطعات کامپیوتری با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) موفق به بهینه سازی تولید صفحه کلید و موشواره با فناوری اتصالات ترموسونیک شدند.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، هدف از انجام این طرح ارائه تسهیلات جهت بهینه‌سازی تولید صفحه کلید و موشواره با فناوری اتصالات ترموسونیک است. استفاده از این فناوری موجب بهینه سازی و ارتقاء محصولات فعلی و همچنین انتقال دانش فنی این روش تولیدی می‌شود.

کامبیز رشیدی رئیس هیئت مدیره شرکت صنایع رایانه فراسو در این زمینه با بیان اینکه اتصال ترموسونیک سیم‌ها روشی برای برقراری ارتباط بین «آی. سی» ها با بردها و یا دیگر قطعات الکترونیکی موجود روی برد است، گفت: این روش از نظر هزینه اجرا به عنوان به‌صرفه‌ترین فناوری منعطف اتصالات به حساب می‌آید که برای انواع متعددی از قطعات قابل استفاده است. اتصال سیمها معمولا شامل آلومینیم، مس، نقره و طلا است.

وی درباره مزایای کاربرد فناوری اتصالات ترموسونیک تصریح کرد: از آنجایی که «آی.سی» هایی که بسته‌های اپوکسی دارند، معمولا در مدارهای مجتمع عام و پر استفاده می شوند، امکان طراحی مدارهای پیچیده و یا خاص را سخت‌تر می‌‌کنند. به همین دلیل استفاده از مدارهای مجتمع با جوش ترموسونیک امکان طراحی و اختصاصی سازی آن‌ها را فراهم می کند. همچنین استفاده از این فناوری باعث می شود که از «آی. سی» هایی با ابعاد کوجکتری استفاده شده که این امر منجر به کاهش ابعاد برد الکترونیکی در طراحی و ساخت می شود؛ بنابراین با استفاده از این مزیت می‌توان موشوارههایی تولید کرد که بسیار نازک هستند و یا بسیار مطابق با ارگونومی دست‌ها خواهند بود.

وی تصریح کرد: این فناوری قابلیت اتصال 8 سیم در ثانیه را دارد که این امر باعث افزایش حجم تولید و کاهش هزینههای آن خواهد شد. هر چند این مهم از اهداف استراتژیک در حوزه اثربخشی این پروژه نیست اما این عامل باعث کاهش قیمت خریدار و در نتیجه ایجاد بستر صادرات و افزایش سهم بازار داخلی خواهد شد.

انتهای پیام/ب

 

۵ تیر ۱۳۹۵ ۱۱:۴۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید