یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۲:۰۰

اخبار

جلسه آشنایی با ضوابط سازمان امور مالیاتی شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد

جلسه آشنایی با ضوابط سازمان امور مالیاتی شرکت‌های فعال حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد
جلسه آشنایی با ضوابط سازمان امور مالیاتی در رابطه با معافیت مالیاتی و اطلاع از شرایط دریافت تسهیلات برای شرکت‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، این جلسه که در ساختمان نادری وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، دکتر اسماعیل زاده مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات وزارتخانه هم حضور داشت.

همچنین مهندس جان‌احمدی نماینده صحا با حضور در این نشست ضمن تشریح خدمات و تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا)، اولویت های حمایتی صحا در بخش نرم افزار را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به ارزش افزوده صادرات و فعالیت های دانش بنیان، طرح های با پتانسیل صادرات در این حوزه و ارائه خدمات فنی و تخصصی به دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی زیر مجوعه وزارت علوم توسط بنگاه های فناور همانطور که در قانون رفع موانع تولید به آن اشاره شده و مشوق هایی نیز برای آن درنظر گرفته شده است از جمله اولویت های صندوق به شمار می رود.

جان احمدی تصریح کرد: بر اساس قانون رفع موانع تولید، معادل هزینه‌های تحقیقاتی و پژوهشی اشخاص حقوقی خصوصی و تعاونی در واحدهای تولیدی و صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارتخانه‌های ذی‌ربط که در قالب قرارداد منعقده با دانشگاه‌ها یا مراکز پژوهشی و آموزش عالی دارای مجوز قطعی از وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در چهارچوب نقشه جامع علمی کشور انجام می‌شود، حداکثر به میزان ده‌درصد(10%) مالیات ابرازی سال انجام هزینه مذکور بخشوده می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی اظهارکرد: در همین راستا شرکت‌های حوزه الکترونیک می توانند برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار و فعالیت های گمرکی از ضمانتنامه های صحا بهره مند گردند. همچنین موضوع اعتبار ضمانت‌نامه‌های صحا توسط اداره کل ذی‌حساب وزارت اقتصاد و دارایی به کلیه ذی‌حسابان دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

مهندس جان احمدی ضمن اشاره به برگزرای اولین جشنواره وب و کسب و کار در بنگاه‌های صنعتی،‌ معدنی و تجاری افزود: طرح‌های برتر این جشنواره به شرط توجیه فنی و اقتصادی می توانند از تسهیلات مالی این صندوق بهره مند شوند.

۱ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۲۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید