یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۳:۲۶

اخبار

تولید گوشی تلفن تحت شبکه با پشتیبانی صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک

تولید گوشی تلفن تحت شبکه با پشتیبانی صندوق حمایت از توسعه صنایع الکترونیک
مهندسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایرانی به دنبال تولید گوشی تلفن صوتی و تصویری تحت شبکه (IP Phone) هستند.

به گزارش روابط عمومی صحا، هدف از اجرای این پروژه که با پشتیبانی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) صورت می گیرد بومی سازی و تولید گوشی تحت شبکه است که بدون وابستگی به خارج از کشور و نسبت به نمونه های خارجی تا 50 درصد با کاهش قیمت به بازار عرضه خواهد شد.

دکتر انوشیروان مرآت مدیرعامل شرکت صنایع ارتباطی آوا کیش با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم در هر شبکه، نقاط انتهایی یا End point ها هستندکه واسط ارتباطی میان کاربر و آن شبکه محسوب می شوند،گفت: شبکه های VoIP (انتقال همزمان مکالمات تلفنی بر روی یک شبکه دیتا)  نیز از این قاعده مستثنی نبوده و نقاط انتهایی در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

وی افزود: در شبکه‌های مخابراتی نسل جدید امکان به کارگیری انواع مختلف دستگاه‌های سخت افزاری و نرم افزاری به عنوان نقطه انتهایی وجود دارد اما به کارگیری تلفن‌های مبتنی بر شبکه و یا به عبارت بهتر IP Phone ها به عنوان دستگاه‌های کاملا مستقل، مهمترین و رایج ترین نوع نقطه انتهایی محسوب می شوند.

مرآت درباره عملکرد تلفن تحت شبکه گفت: تلفن تحت شبکه دستگاهی سازگار با فناوری VoIP/NGN/IMS و پروتکل‌های مربوطه است که در شبکه‌های تلفنی نسل جدید، مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتقال صوت با استفاده از شبکه، از طریق تبدیل سیگنال‌های صوتی به بسته‌های دیتا و ارسال بسته‌ها در بستر شبکه و در نهایت تبدیل بسته‌های دریافتی به سیگنال‌های آنالوگ صورت می‌گیرد.

مرآت با اشاره به انواع مختلف تلفن تحت شبکه گفت: یکی از نکات مهم در انتخاب تلفن تحت شبکه این است که بدانید برای چه منظوری تلفن را تهیه می‌‌کنید؛ در‌واقع باید نیازهای کاربر تلفن را به خوبی شناخت و نسبت به انتخاب مدل متناسب با نیاز اقدام کرد. به عنوان مثال برای مدیریت، کارشناسان و اپراتورها در سازمان نیازمندی‌های متفاوتی وجود دارد.

وی درباره محصول گوشی تلفن تحت شبکه آوا گفت: تلفن‌های تحت شبکه «آوا»، که حاصل طراحی بخش تحقیق و توسعه شرکت صنایع ارتباطی آوا است، در  حال حاضر در یک رده و به زودی در سه رده شامل تلفن‌های کاربری مدیریتی، تلفن­‌های اپراتوری و تلفن‌­های تصویری تولید خواهد شد.

مرآت درباره تلفن صوتی تحت شبکه  AVA100 Series یکی دیگر از محصولات شرکت گفت: تلفن‌های سریAVA-100  گوشی‌های پیشرفته با امکانات طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها و امکانات برای شبکه‌های مخابراتی نسل جدید است. این گوشی با کلیه مراکز تلفن که پروتکل استانداردSIP  را رعایت کند، کار کرده و سرویس‌های استاندارد را ارائه می‌دهد. همچنین دارای 10 الی 20 کلید دسترسی سریع قابل تنظیم است و مدل‌های مختلف این سری گوشی‌ها از 2 تا 6 خط همزمان پشتیبانی کرده و در زمان واحد می تواند از چند سرویس دهنده SIP، سرویس بگیرد.

وی افزود: از نظر امنیت مکالمات این گوشی از استانداردهایTLS  و SRTP پشتیبانی می‌‌کند. البته مراحل تولید تلفن‌­های تحت شبکه AVA100 با کاربری مدیریتی به پایان رسیده و بزودی قابل ورود به عرصه بازار است. همچنین مراحل طراحی و توسعه تلفن­‌های اپراتوری و تصویری نیز در حال انجام است و به زودی به تولید انبوه خواهد رسید.

مرآت با اشاره به بازار مصرف این محصول گفت: عمده بازار مصرف این محصول را شبکه مخابرات عمومی، شرکت‌های FCP، سازمان‌های دولتی، دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، بانک‌ها و سازمان‌های خصوصی تشکیل می دهند.

به گفته وی تعداد تقریبی 20 هزار دستگاه از این نوع گوشی طی یک‌سال گذشته در کشور به فروش رسیده است و پیش بینی فروش این محصول طی سال 95 تعداد تقریبی 50 هزار دستگاه است.

دکتر مرآت با قدردانی از حمایت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: با تسهیلات دریافتی از صندوق به دنبال بومی سازی و تولید مدل های متنوع گوشی تحت شبکه بر اساس نیاز بازار هستیم.

انتهای پیام/ب

۲ تیر ۱۳۹۵ ۱۳:۱۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید