دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۲۳:۴۹

اخبار

وحدت در جمع فعالان صنعتی و دانشگاهی صنعت الکترونیک استان قم: صنعت الکترونیک شاکله اصلی صنعت دانش بنیان است

وحدت در جمع فعالان صنعتی و دانشگاهی صنعت الکترونیک استان قم:  صنعت الکترونیک شاکله اصلی صنعت دانش بنیان است
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) صنعت الکترونیک وICT را پیشران اصلی صنعت دانش بنیان عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صحا درجمع فعالان صنعتی، اقتصادی و دانشگاهی حوزه الکترونیک استان قم که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، با بیان اینکه جنس کار صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک (صحا) در اعطای تسهیلات با بانک‌ها متفاوت است، گفت: در همین راستا و با هدف حمایت هدفمند و به دور از بروکراسی‌های موجود در سیستم پولی و مالی کشور از بخش الکترونیک ، در سال ١٣٧٥ صحا در وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفت که مجمع عمومی آن را وزرای صنعت، معدن و تجارت(رئیس مجمع)، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور شکل می دهند.

به گفته وی ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ متغیر ٦ تا ١٨ درصد و صدور ضمانت نامه های معتبر از جمله مهمترین فعالیت های صحا به شمار می رود.

وی افزود: اعتقاد ما براین است که چنانچه قرار باشد اتفاقی در صنعت دانش بنیان کشور رخ دهد، قطعا شاکله اصلی آن در حوزه الکترونیک خواهد بود چراکه بیش از ٦٠ درصد سهم اسمی صنایع پیشرفته را حوزه الکترونیک پوشش می دهد و با تقویت این صنعت می توان شاهد تولیدات با ارزش افزوده بالا بود.

مدیرعامل صحا خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم که اقتصاد مقاومتی، اقتصادی درون گرا و برون نگر است که محور آن را هم اقتصاد دانش بنیان شکل می دهد، توجه به صنعت الکترونیک به عنوان بخش مهمی از صنایع پیشرفته کشور، می تواند موتور محرکه پیشرفت در سایر صنایع کشور باشد چراکه هر روز سهم بخش الکترونیک در صنعت افزایش پیدا می کند به عنوان مثال هم اکنون سهم الکترونیک خودروهای جدید به بیش از 50 درصد ارزش کل خودرو افزایش یافته است.

وی افزود: در کنار این موضوع در حال حاضر بهترین و فعال‌ترین دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها وارد رشته‌های مرتبط با حوزه الکترونیک از جمله برق و کامپیوتر می شوند و سالانه بیش از 100 هزار نیرو تحصیل کرده مرتبط با حوزه الکترونیک در کشور تربیت می شوند اما متاسفانه بر اساس آمار، تنها حدود سه درصد از تولیدات صنعتی کشور به حوزه الکترونیک تعلق دارد، این درحالی است که با این پتانسیل باید سهم جدی تری در اقتصاد داشته باشد.

وحدت در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توانمندی های شرکت‌های حوزه الکترونیک استان قم گفت: در بازدیدی که از شهرک صنعتی شکوهیه داشتیم واحدهای صنعتی خوبی در بخش الکترونیک فعالیت می‌کنند که باید بیش از پیش تقویت شده تا نقش بیشتری در اقتصاد استان کسب کنند. تاکنون بیش از 11 شرکت استان قم از تسهیلات صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) بهره مند شده اند که امیدواریم سهم استان افزایش یابد.

همچنین در ابتدای این نشست، مهندس احمد ذاکری رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ظرفیت ها و پتانسیل واحدهای الکترونیک استان را تشریح کرد.

ذاکری گفت: در راستای سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و با استفاده از ظرفیتهای حمایتی این صندوق بتوان به صنایع الکترونیک استان کمک کرد.

در جریان این سفر، دکتر وحدت به همراه افسانه منصف عضو هیئت مدیره و مدیر اداری و امور مالی و دکتر قربانی سرپرست مدیریت فنی و امور اقتصادی به همراه کارشناسان صحا از توانمندی های واحدهای صنعتی حوزه الکترونیک شهرک صنعتی شکوهیه و پارک علم و فناوری استان قم بازدید کردند.

انتهای پیام/ب 

 

 

 

 

۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۷

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید