سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۱

اخبار

دکتر وحدت در جمع فعالان صنعت الکترونیک استان اصفهان: ضمانت نامه صحا برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است

دکتر وحدت در جمع فعالان صنعت الکترونیک استان اصفهان: ضمانت نامه صحا برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) ضمانت نامه صحا را معادل ضمانت نامه های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر دانست.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل صحا درجمع فعالان صنعتی، اقتصادی و دانشگاهی حوزه الکترونیک استان اصفهان که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، با بیان اینکه در شرایط موجود دنیا باید به سمت صنایع پیشرفته و دارای ارزش افزوده بالا حرکت کنیم، گفت: در این راستا صنایع الکترونیک هسته اصلی صنایع پیشرفته را تشکیل می دهند به طوریکه بیش از ٦٠ درصد سهم اسمی صنایع پیشرفته را حوزه الکترونیک پوشش می دهد و با تقویت این صنعت می توان شاهد تولیدات با ارزش افزوده بالا و ویژگی سازگاری با محیط زیست بود.

مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با اشاره به پتانسیل‌های موجود در صنعت الکترونیک کشور بیان کرد: بهترین و فعال‌ترین دانش آموزان برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌ها وارد رشته های مرتبط با حوزه الکترونیک از جمله برق و کامپیوتر می شوند اما متاسفانه بر اساس آمار تنها حدود سه درصد از تولیدات صنعتی کشور به حوزه الکترونیک تعلق دارد، این درحالی است که با این پتانسیل باید سهم جدی تری در اقتصاد داشته باشند.

وحدت خاطرنشان کرد: وجود سه هزار شرکت دانش بنیان و سه هزار شرکت فناور در پارک های علمی و فناوری کشور باید بتوانند صنایع بالادستی را از نظر نفوذ فناوری در آنها ارتقا دهند که بخش مهمی از آنها قطعا حوزه الکترونیک خواهد بود.

به گفته وی رشد صنعت الکترونیک کشور بهترین راه ارتقاء سطح صنایع از نظر میزان دانش بنیان بودن است.

وی با بیان اینکه با این نگاه صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک (صحا) در سال 1375 زیر نظر وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفت، گفت: وزرای صنعت، معدن و تجارت(رئیس مجمع)، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، نیرو، امور اقتصادی و دارایی، دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعضای مجمع صحا هستند و ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ متغیر ٦ تا ١٨ درصد و صدور ضمانت نامه های معتبر از جمله مهمترین فعالیت های صحا به شمار می رود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با افزایش 25 میلیون دلاری، سرمایه صندوق حمایت از تحقیقات وتوسعه صنایع الکترونیک (صحا) به هزار و 250 میلیارد ریال افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: امیدواریم که در سال جاری در برنامه ششم توسعه کشور باز شاهد افزایش سرمایه صحا جهت حمایت هم جانبه از فعالان صنعت الکترونیک کشور باشیم.

مدیرعامل صحا، حمایت از فرآیندهای تامین نیازهای آموزشی و تحقیقاتی صنایع و توسعه بخش های تحقیق و توسعه شرکت ها را از محورهای فعالیت های صحا عنوان کرد و گفت: در این زمینه شرکت‌هایی که به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور سفارش پژوهش های کاربردی دهند، هزینه های آنها به شکل تسهیلات تقبل می شود.

وحدت با بیان اینکه بر اساس آیین نامه تضمین برای معاملات دولتی؛ ضمانت های صادره توسط صحا معادل ضمانت های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است، گفت: در همین راستا شرکت‌های حوزه الکترونیک می توانند برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام کار و فعالیت های گمرکی از ضمانتنامه های صحا استفاده کنند.همچنین موضوع اعتبار ضمانت‌نامه‌های صحا توسط اداره کل ذی‌حساب وزارت اقتصاد و دارایی به کلیه ذی‌حسابان دستگاه های اجرایی ابلاغ شده است.

 مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خاطرنشان کرد: توسعه بازار، شرکت درنمایشگاه ها، اخذ تاییدیه های فنی بین المللی، جوینت شدن شرکت‌های داخلی با شرکت های خارجی جهت انتقال فناوری به کشور و تولید بدون کارخانه از دیگر حمایت های جدید صحا به شمار می رود.

وی تصریح کرد: در راستای ارتباط موثر صنعت ودانشگاه ، این صندوق همکاری مشترکی را با پارک‌های علم و فناوری ، مراکز رشد فناوری و سایر مراکز دانشگاهی در دستور کار دارد که ضمن حمایت از شرکت‌های نوپا و دانش بنیان امکان ارتباط موثر آنها را با بدنه اصلی صنعت کشور فراهم می کند.

 در ابتدای این نشست مهندس احمدیه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان طی سخنانی با بیان اینکه اصفهان صنعتی‌ترین استان با داشتن 9 هزار و 150 واحد تولیدی صنعتی با اشتغال 253 هزار نفر در سطح کشور است، گفت: این استان با داشتن صنایع بزرگ ملی همچون مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن و تولید 50درصد مصالح ساختمانی و 25 درصد صنایع نساجی ،20 درصد اشتغال این صنعت در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی استان اصفهان با داشتن 740 معدن فعال و ایجاد اشتغال 9 هزار و 800 نفر جایگاه سوم کشور را در اختیار دارد.

در این سفر دکتر وحدت را افسانه منصف عضو هیئت مدیره و مدیریت مالی و اداری و مهندس قربانی مدیریت فنی و امور اقتصادی همراهی کردند.

همچنین در جریان سفر به استان اصفهان از چندین واحد صنعتی فعال در حوزه های الکترونیک و شهرک برق و الکترونیک استان بازدید به عمل آمد.

 انتهای پبام/ب


 

 

۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۰۹:۲۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید