سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۲:۲۱

اخبار

دکتر وحدت در بازدید از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران: حمایت صحا از توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک

دکتر وحدت در بازدید از نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران: حمایت صحا از توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک
مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) از آمادگی صحا جهت حمایت از توسعه و تجهیز آزمایشگاه های مرجع صنعت الکترونیک خبرداد.

به گزارش روابط عمومی صحا، دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل در بازدید از چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران با اشاره به فعالیت صحا گفت: صنعت الکترونیک صنعت مادر در بخش عمده ای از صنایع «های تک» کشور است که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک با بیش از ١٥ سال سابقه تلاش کرده است که این بخش از صنعت را مورد حمایت قرار دهد.

وحدت با تشریح تسهیلات و خدمات صحا گفت: ارائه تسهیلات ارزان قیمت و با نرخ متغیر ٦ تا ١٨ درصد و صدور ضمانت نامه های معتبر  از جمله مهمترین فعالیت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) به شمار می رود.

 وی به محورهای جدید فعالیت صندوق صحا اشاره و تصریح کرد: آموزش یکی از محورهای جدید و مورد تاکید صندوق محسوب می شود به این شکل که شرکت های تولیدی که گروه هایی را جهت آموزش به خارج از کشور اعزام کنند و یا برای آموزش نیروها هزینه کنند، به صورت ارائه تسهیلات مورد حمایت صحا قرار خواهند گرفت.

 دکتر وحدت، حمایت از تحقیقات مورد نیاز صنایع محور دیگر فعالیت های صحا عنوان کرد و گفت: در این زمینه شرکت هایی که به دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور سفارش پژوهش های کاربردی دهند، هزینه های آنها به شکل تسهیلات تقبل می شود.

وی افزود: همچنین شرکت‌هایی که دارای محصولات و طرح هایی هستند که بخشی از آنها الکترونیکی است متناسب با سهم بخش الکترونیک و اولویت های صحا می توانند از حمایت‌های صندوق استفاده کنند.

وحدت با بیان اینکه بر اساس مصوبه هئیت دولت ضمانت های صادره توسط صحا معادل ضمانت های بانکی و برای تمامی دستگاه های اجرایی معتبر است، گفت: در همین راستا شرکت‌های حوزه الکترونیک می توانند برای شرکت در مناقصه و مزایده، حسن انجام تعهدات و فعالیت های گمرکی از ضمانت نامه های صحا استفاده کنند.

 مدیرعامل صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) خاطرنشان کرد: توسعه بازار، شرکت در نمایشگاه ها، اخذ تاییدیه های بین المللی، جوینت شدن شرکت های داخلی با شرکت های خارجی جهت انتقال فناوری به کشور و تولید بدون کارخانه از دیگر حمایت های جدید صندوق صحا به شمار می رود.

 وحدت با اشاره به اهمیت راه اندازی آزمایشگاه‌های مرجع صنعت الکترونیک برای ارزیابی محصولات این بخش از صنعت گفت: جای خوشحالی است که چنین نمایشگاهی برای حمایت از تجهیزات آزمایشگاهی ساخت محققان و پژوهشگران ایرانی به همت معاونت علمی  و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود تا زمینه بازار فروش این محصولات و به طور کلی ترویج خرید کالاهای ساخت داخل فراهم شود. البته برخی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه با حمایت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) موفق به تولید تجهیزات آزمایشگاهی شده اند و هم اکنون در بازارهای داخلی و حتی خارجی حضور دارند.

وی تاکید کرد: در این راستا صحا آمادگی این را دارد از توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌های مرجع صنعت الکترونیک کشور به شکل اعطای تسهیلات مالی و صدور ضمانت‌نامه برای شرکت‌های فعال حمایت کند.

به گزارش صحا، در این بازدید، دکتر وحدت را دکتر حامد افشاری مدیر عامل کریدور خدمات فناوری، مهندس خانکشی‌زاده رئیس اداره ارزیابی طرح‌ها و کارشناسان صحا همراهی کردند.

همچنین از شرکت‌هایی که از تسهیلات صحا بهره‌مند شده‌اند شامل قشم ولتاژ، کارما آزما، مه فناور ظریف دیدگانی، نیک سو و توان پژوهان بازدید به عمل آمد.

چهارمین نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران طی روزهای پنجم تا هشتم اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/ب

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۰۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید