سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۷:۰۲

اخبار

دیدار مدیران و کارشناسان صحا با معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت

دیدار مدیران و کارشناسان صحا با معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت
مدیران و کارشناسان صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) با معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، معدن و تجارت دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی صحا، این دیدار با حضور دکتر توفیق معاون معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت، علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا و دکتر آقا کثیری رئیس مرکز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته در ساختمان نادری وزارتخانه برگزار شد.

دکتر توفیق با بیان اینکه فعالیت‌های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) به صورت چشمگیر و محسوسی بهتر شده و مسیر خوبی را طی می کند، گفت: جا دارد از مجموعه مدیریت و کارشناسان صندوق به دلیل فعالیت‌های چشمگیری که در طول سال 1394 داشتند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.

وی با اشاره به اهمیت مناطق آزاد تجاری گفت: این مناطق می توانند زمینه سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را فراهم کنند که صندوق هم می‌تواند از این بستر برای رشد صنعت الکترونیک بهره ببرد.

توفیق تصریح کرد: همکاری مشترک با صندوق‌های مشابه در دنیا در دوره پسا تحریم و همکاری با با بانک‌ها برای سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های الکترونیک می تواند از برنامه های جدید صحا باشد.

وی در پایان توصیه کرد که صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) ماهیت اصلی خود را پیش بگیرد و زمینه تخصصی الکترونیک را برای رشد این صنعت دنبال کند.

در ادامه دکتر علی وحدت رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل صحا با تشریح عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) در سال 1394 گفت: عملکرد سال 1394 به لحاظ تعداد قرارداد بیش از مجموع عملکرد سه سال گذشته و به لحاظ ریالی نیز حدود 50 درصد از مجموع عملکرد سه سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه ایجاد مدل‌های جدید حمایتی از جمله فعالیت های صحا در سال گذشته بود، گفت: تعامل با نهادهای سیاست‌گذار دولتی و بخش خصوصی، گسترش بازار و بازاریابی فعال، برنامه‌ریزی برای معوقات اصلاح قوانین و مقررات، همکاری با سایر نهادهای حمایتی، افزایش سرمایه از دیگر برنامه‌های صندوق در سال 1394 محسوب می‌شود.

وحدت افزود: ایجاد J.V. و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، تشکیل کنسرسیوم و خوشه های صنعتی، تجهیز آزمایشگاه تخصصی و مرجع، اخذ گواهی استاندارد و تاییدیه فنی، توسعه بازار و شرکت در نمایشگاه (داخلی و خارجی) ، آموزش تخصصی، تولید بدون کارخانه، قرارداد سه جانبه خرید (لیزینگ) و  قرارداد سه جانبه پژوهشی از جمله مدل های جدید حمایتی صحا به شمار می رود.

وی همکاری با سایر نهادهای اعتباری را یکی دیگر از محورهای فعالیت صندوق نام برد و گفت:  همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی در زمینه صدور ضمانت‌نامه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه الکترونیک، همکاری با طرح اعطای کمک های فنی و اعتباری به صنایع جهت پرداخت یارانه سود تسهیلات برای طرح های معرفی شده، مذاکره با سازمان بهرهوری انرژی (سابا) با موضوع مشابه و مذاکره و تعامل با کارگروه وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله همکاری های صحا با نهادهای اعتباری مشابه است.

در پایان این دیدار، دکتر توفیق با اهدای لوحی از زحمات مدیران و کارشناسان صحا قدردانی کرد.

 انتهای پیام 

۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۱۶:۰۱

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید