یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۵۴

اخبار

ساخت 3 حسگر خودرو با حمایت 20 میلیارد ریالی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک

ساخت 3 حسگر خودرو  با حمایت 20 میلیارد ریالی صندوق حمایت از صنایع الکترونیک
مهندسان اردبیلی کشورمان با حمایت صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) درصدد تولید 3 حسگر خودرو هستند.

به گزارش روابط عمومی صحا، این طرح با هدف تامین سرمایه لازم جهت طراحی و ساخت سه نوع حسگر خودرویی توسط شرکت الکترونیک پردازش سبلان  انجام خواهد شد. با اجرای این طرح، ضمن بومی سازی و کسب دانش فنی تولید چند نوع سنسور خودرویی، نیاز به واردات این قطعه نیز کاهش مییاید. همچنین با توجه به اینکه بخشی از خودروهای ساخت داخل به کشورهای همجوار صادر شده است، صادرات قطعات تولیدی این طرح، برای تامین نیاز قطعات مصرفی این خودروها نیز امکان‌پذیر خواهد شد.

ناصر کهنی مدیرعامل شرکت سازنده، با بیان اینکه این طرح شامل تولید 3 نوع حسگر خودرویی(حسگر فشار و دمای هوا «TMAP»، حسگر دور موتور و حسگر نقطه مرگ بالا) است، گفت: حسگر فشار و دمای هوای ورودی، اطلاعات هوای ورودی را به سیستم مدیریت کنترل موتور(ECU) می‌دهد و این سیستم میزان هوای ورودی را تعیین می‌کند. در واقع با وجود این حسگر در موتورهای انژکتوری، دیگر هیچگاه از بابت فشار  و دمای هوای ورودی، تنظیم موتور به هم نخواهد خورد.

وی در خصوص عملکرد حسگر دور موتور تصریح کرد: این حسگر یکی از مهمترین قطعات سیستم انژکتوری است و در صورت خرابی، خودرو استارت می‌خورد ولی روشن نمی‌شود. محل قرار گیری سنسور دور موتور در روی پوسته کلاچ مقابل فلایویل (Flywheel) است که فاصله آن با فلایویل حدود 1 تا 2 میلیمتر است. سیستم مدیریت کنترل موتور(ECU) با دریافت دامنه پالس‌های ارسال شده از حسگر ، موقعیت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر را تشخیص داده و دستورات لازم را به عملگرها می دهد.

کهنی درباره حسگر نقطه مرگ بالا نیز گفت: وظیفه این حسگر ، تعیین موقعیت سیلندر شماره یک و تفکیک آن از موقعیت اندازه‌گیری شده توسط حسگر دور موتور است. این کار از طریق تشخیص شیار یا برآمدگی ایجاد شده روی میل بادامک انجام می‌گیرد.

مهندس کهنی، با تشکر از حمایت های صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک(صحا) گفت: با حمایت بیش از 20 میلیارد ریالی صندوق در این طرح قرار است این 3 حسگر توسط این شرکت تولید شود.

وی درباره نیاز صنعت خودروسازی به این حسگرها و توانمندی شرکت در تولید این حسگرها گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن وتجارت برای تولید یک میلیون و350 هزار دستگاه خودرو درسال 1395 و و نیاز هر خودرو به این سنسورها، پیش بینی نیاز تعداد فوق برای سنسورهای تولیدی این شرکت قطعی است که در صورت تأمین 150 میلیارد ریال سرمایه در گردش مورد نیاز جهت تأمین مواد اولیه مورد نیاز از سوی بانک‌ها و نهادهای پولی و مالی کشور، این شرکت توان تولید سنسورهای فوق را با اتکاء به فناوری بومی خواهد داشت.

انتهای پیام/ب

۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید